عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۶۵۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
معاون سازمان اوقاف، برگزاری طرح ملی حفظ و راه‌اندازی مرکز مجازی آموزش قرآن را از مهمترین اقدامات این سازمان در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه حفظ قرآن دانست و گفت: یک میلیون حافظ در مدت 4سال به صورت مفهوم محور تربیت می‌شوند.
عقیق: حجت‌الاسلام احمد شرفخانی عنوان کرد: در برنامه‌ریزی چهار ساله تربیت یک میلیون حافظ قرآن در دستورکار قرار گرفت و پس از آن جلسات کارشناسی با اساتید قرآنی برگزار شد تا استانداردهای عرصه حفظ به صورت محور مشخص شود.

وی با بیان اینکه در نخستین سال فعالیت در عرصه حفظ قرآن، 280 هزار نفر در کل کشور جذب شدند، ادامه داد: با حرکتی که در کل کشور شروع شد ، متوجه اشکالات تربیت حافظان قرآن شدیم که یکی از این معضلات ، کمبود مربی حفظ قرآن بود ، به همین جهت برای رفع این مشکل اقدام به راه‌اندازی مرکز تخصصی تربیت مربی حفظ قرآن در قم کردیم که تاکنون در این مرکز 65 دوره برگزار شده است.

حجت‌الاسلام شرفخانی، اظهار داشت: پس از بررسی و آسیب‌شناسی حفظ قرآن، زیرساخت‌ها را آماده کردیم به طوری که در سال 1391 این کار در کل کشور به همت جامعه قرآنی که با سازمان اوقاف و امور خیریه همکاری داشته‌اند ، شکل گرفت.

وی با اشاره به اهمیت اصلاح زیرساخت‌ها خاطرنشان کرد: اگر ما طبق زیرساخت‌های اشتباه گذشته اقدام به تربیت حافظان قرآن می‌کردیم ، در هر سال تنها 10هزار نفر حافظ قرآن داشتیم به همین جهت رویکرد و زیرساخت‌ها را اصلاح کردیم.


منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین