عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۶۵۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۲
بازسازی حرم مطهر امام عسکریین(ع) در مراحل پایانی
رئیس ستاد بازسازی عتبات از انتقال ضریح مطهر حرم امامین عسکریین (ع) در سال آینده خبرداد و گفت: بازسازی حرم مطهر امام عسکریین(ع) در مراحل پایانی است.

عقیق: حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات با اشاره به ساخت ضریح مطهر حرم امامین عسکریین(ع) در شهر قم، گفت: 95 درصد ساخت ضریح مطهر حرم امامین عسکریین(ع) انجام شده است.
وی تصریح کرد: برای انتقال ضریح به سامرا باید شرایط امنیتی اماده سازی شود لذا به احتمال زیاد این مهم در سال آینده محقق خواهد شد.
پلارک با بیان اینکه ضریح جدید حرم امامین عسکریین به صورت شش گوش خواهد بود ادامه داد: در این پروژه چهار هزار و 500 کیلو نقره،70 کیلو طلا و 11 هزار کیلو چوب ساج استفاده شده است.

بنابر اعلام ستاد بازسازی عتبات عالیات، عملیات ساخت ضریح جدید حرم مطهر امامین عسگریین از سال 89 در شهر قم آغاز شده است

بازسازی حرم مطهر امام عسکریین(ع) در مراحل پایانی است

ستاد بازسازی عتبات عالیات در بیانیه ای به مناسبت سالروز انفجار حرم مطهر امام عسکریین(ع)، ضمن محکوم کردن این حرکت تروریستی، اعلام کرد که باسازی این حرم مطهر مراحل پایانی خود را می گذراند.به گزارش خبرگزاری شبستان ، متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم
دین مبین اسلام از همان آغاز دعوت ختم رسولان با عداوت و حب و بغض مخالفان مواجه شده و این کینه ورزی در سالیان متمادی در قامت های مختلف بروز و ظهور پیدا کرد. ظرفیت های فراوان این آیین همواره ایده ها و عقاید مختلف را به چالش کشیده و توانایی منحصر به فرد آن برای اداره ی امور جامعه با رعایت حقوق حقه تمامی اعضای آن همیشه با مخالفت افزون خواهان و منفعت طلبان حریص روبرو بوده است.
در عصر حاضر نیز همین دشمنان با همراهی سایر طالبان زر و زور و تزویر برای ادامه سلطه خویش به هر اقدامی دست یازیده اند چنانکه در 23 محرم الحرام سال 1427 هجری قمری مصادف با 3 اسفند ماه 1384 هجری شمسی در فاجعه ای هولناک به دست عمال مزدور آنان حرم مطهر سلاله های آل طاها، امام هادی (ع) و امام حسن عسکری(ع) با انفجاری تروریستی تخریب و قلوب مسلمانان و شیعیان جهان داغدار گردید.


اتفاقات و وقایع امروز جهان اسلام بیانگر نفوذ روزافزون اسلام ناب محمدی(ص) و آموزه های انقلابی شیعه در قلوب آزادی خواهان از سراسر دنیاست و این امر استعمارگران نوین را سخت به تکاپو واداشت تا در فضای هرج و مرج حاکم بر عراق آن روزها بدست متحجرین واقعه ای دهشتناکبیافرینند تا به زعم باطل خود هول و هراس را بر دلهای محبان اهل بیت عصمت و طهارت بنشانند، اما همانگونه که از ابتدا عیان شد علیرغم داغدار شدن پیروان آل الله هرگز ذره ای از عشق و ایمان شیعیان و دوستداران ایشان کاسته نشد.
ستاد بازسازی عتبات عالیات در سالروز این واقعه غمبار ضمن محکوم کردن این حرکت تروریستی و سایر اقدامات که این روزها گریبانگیر عراق و سوریه شده است، اعلام می دارد که به لطف الهی در کنار پروژه های عظیم مرمت ، بازسازی و توسعه اعتاب مقدسه تمامی تلاش خود را درست پس از وقوع انفجار معطوف امر بازسازی حرم مطهر امامین عسکریین نمود حال که در مراحل پایانی کار هستیم وعده درخشش مجدد بزرگترین گنبد خشتی جهان را از بارگاه ملکوتی امامان بزرگوار در سامرا به همراه برپایی بنای مستحکم و زیبای آن به همه مسلمانان و شیعیان جهان بویژه هموطنان دلداده به آستان اهل بیت می دهد.
حسن پلارک، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات
22
ربیع الثانی 1435 هجری قمری /سوم اسفند 1392 هجری شمسی

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین