عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۶۲۸
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
حجت الاسلام قدیریان، حاج رضا هلالی، حاج روح الله بهمنی و کربلایی وحید یوسفی در هیئت الرضا
قرائت قرآن و قرابت با اهل بیت اثر وضعی دارد. یعنی در بعضی از زوایای زندگی انسان خودش را نشان می دهد. مانند لقمه حلال که در تمام زندگی نمود پیدا می کند.

گزارش تصویری

صوت هیئت الرضا

عقیق: مراسم هیئت هفتگی هیئت الرضا جمعه شب در حسینیه موسی ابن جعفر(ع) با سخنرانی حجت الاسلام قدیریان برگزار شد.

در این مراسم حاج رضا هلالی، حاج روح الله بهمنی و کربلایی وحید یوسفی مداحی کردند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام قدیریان؛

*اگر در سنین شما به آیات و روایات اهمیت داده شود و این ها مبنای جریان  و رفتار و گفتار من و شما بشود، آن که سود می برد قشر جوانی است که در جوانی به روایات و سخنان حکما و علما و اهل بیت عمل کرده و کسی از این درگاه متضرر بر نمی گردد.

*ویژگی اولی که قرآن برای نسل جوان در نظر می گیرد و توصیه می کند که در این غالب به درگاه من بیاید قرائت قرآن و فرمان برداری از مفاهیم و دستوراتی است که در قرآن آمده است.

*هم مفاهیم و هم دستوراتی که در قرآن آمده از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. زیرا طبق روایات است که هر چه می توانید از آیات نورانی قرآن تلاوت کنید و همراه با تدبر و تعمق و تفکر باشد. یکی از روایاتی که در وصایای حضرت محمد مصطفی(ص) آمده که تک تک من و شما را مورد خطاب قرار داده بر مداومت و ممارست بر قرائت قرآن. نکند که قرآن در بین شما مهجور و مظلوم باشد و نکند در مواقع خاص از قرآن بهره برداری کنید. اصالت با حیات است.

* استفاده از قرآن باید همگانی باشد. نه اینکه فقط سر سفره عقد باشد یا کسی که به مسافرت می رود از زیر قرآن ردش کنیم یا اینکه سر خاک میتمان قرآن بخوانیم، اگر چه تمام این کارها مهم است. بلکه در تمام عمر و جریان زندگی باید قرآن باز باشد و از آیات نورانی آن بهره مند باشیم. قرآن در تأدیب فرزند، اعتقادات، معارف اسلامی، احترام به پدر ومادر و بزرگتر، سیاست، رفتار با همسر و نکات دیگر زندگی آیات بسیاری دارد.

*شما نمی توانی بچه هیئتی باشی و در مجلس عزای حضرت زهرا باشی ولی به قرآن عمل نکنی. در تک تک نقاط  و ابعاد و زندگی ما باید حسین(ع) جاری باشد و زهرای مرضیه(س) ناظر باشد.

*خیلی ها وقتی با آقا امام زمان(عج) روبرو می شوند به خودشان نهیب می زنند که من این آقا را بارها دیده ام ولی نشناختم. این فاصله و پرده همیشه بین ما وجود دارد. ولی با وجود این آقایی که همیشه همراه ما است چطور می توانیم گناه کنیم.

*ایمان ما با اعتقادمان تفاوت دارد و تا این دو با هم منطبق نشوند آدمی نمی شویم که مورد توجه اهل بیت قرار بگیریم.

*سلمان فارسی کسی است که در عصر پیغمبر تبدیل به سلمان محمدی(ص) می شود و پیغمبر درباره سلمان می فرماید سلمان از خانواده من است. به سلمان مقامات دادند و پرده ها از دیدگان ایشان برداشته شده است. سلمان به مقامی رسیده که به قبل  و بعد از خودش آگاهی دارد. و آن هم به دلیل قرابت با این خاندان می باشد.

*تلاوت قرآن کفاره گناه است و حائلی از آتش جهنم است و از عذاب الهی ما را دور می کند.

*قرائت قران و قرابت با اهل بیت اثر وضعی دارد. یعنی در بعضی از زوایای زندگی انسان خودش را نشان می دهد. مانند لقمه حلال که در تمام زندگی نمود پیدا می کند.

*قرائت قرآن در تمام سنین ثواب دارد ولی در سنین جوانی بیشتر. اگر جوان قرآن بخواند و از آن بهره ببرد در گوشت و پوستش آمیخته می شود. یعنی گوش و زبان و چشم و تمام اعضا و جوارح آن قرآنی می شود. اجر و مزد کسی که برای قرآن و اهل بیت قدم بردارد قابل شمارش نیست.


 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین