عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۶۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۱
رئیس جریان منهاج‌القرآن پاکستان:
رهبر مذهبی پاکستانی، تفکیری‎ها را خوارج این عصر دانست و بر لزوم مبارزه با آنها به شیوه امام علی(ع) تأکید کرد.

عقیق: محمدطاهرالقادری، سیاستمدار و رهبر مذهبی پاکستانی در گفت‌وگویی در قم گفت: همه مسلمانان و علمای اسلامی با رجوع به متن آیات و تفکر در آن و بررسی اسناد دقیق به حقیقت اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) پی خواهند برد زیرا آنان جان پیامبر(ص) بودند.
وی افزود: اگر اندکی حدیث صحیح ثقلین را بررسی کنیم به درستی در مییابیم که اهل بیت(ع) جان پیامبر(ص) بودند و در کنار قرآن نوری مبین برای هدایت بشر هستند.

رهبر جریان منهاج‌القرآن پاکستان تصریح کرد: خوشبختانه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) تحولی بزرگ در جهان اسلام بوجود آورد زیرا با منطق قرآن و نور اهل بیت(ع) همراه بود و گروههایی که خود را از قرآن و اهل بیت(ع) جدا کردند به دشمن جدی اسلام مبدل شدند.
وی تکفیریها را دشمنان آشکار و مشترک همه مسلمانان ذکر کرد و گفت: در کنار این گروهها تهاجم علیه اعتقادات پاک مسلمانان از سوی دشمنان داخلی و خارجی در حال انجام است که باید برای مقابله با آنها متحد باشیم.
القادری عنوان کرد: برای مقابله علمی با تهدید اندیشه‌های غربی علیه اعتقادات اسلامی، استفاده از علوم عقلی و فلسفی بسیار مفید است اما در برابر برخی از فتنههای داخلی که به نام شریعت، قرآن، سنت و فکر اسلامی توسط تکفیریها در جهان اسلام در حال گسترش است، استفاده از علوم عقلی چندان مؤثر نیست.
علوم نقلی و قرآنی؛ راه مقابله با تکفیر

این سیاستمدار برجسته پاکستانی افزود: دلیل اینکه عنوان میکنیم استفاده از این مبانی مؤثر نیست آن است که آنها مباحث عقلی و حکمت را از دایره علوم کنار گذاشتهاند؛ شاید تنها راه مقابله علمی با آنان استفاده از علوم نقلی و قرآنی باشد.
رئیس مؤسسه منهاج القرآن یادآور شد: به همین سبب، مؤسسه منهاج‌القرآن که 600 نمایندگی در سراسر جهان دارد بیشتر به علوم نقلی و حدیثی میپردازد چرا که ما بر خود واجب می‌دانیم با تمرکز بیشتر بر علوم نقلی و قرآن و حدیث، در برابر این فتنه که من نام فتنه خوارج بر آن می‌نهم و اکنون با نام‌های مختلف در میان کشورهای اسلامی چون پاکستان در حال گسترش است، مقابله کنیم.
وی در پایان گفت: در مدت حضور در ایران توفیق دیدار با مراجع بزرگ جهان اسلام و تشیع را داشتم و با حضور در جامعةالمصطفی(ص) و دیدار با آیتالله اعرافی زمینههای گسترش فعالیتهای دو جانبه علمی میان این دو مرکز جهانی ـ اسلامی بررسی شد.

 

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین