عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۶۰۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
تجلیل از۴۴ چهره قرآنی
۴۴ چهره‌ قرآنی کشور و برگزیدگان مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل شدند.

عقیق: هشتمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی و آیین پایانی اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت و دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم، دوم اسفندماه با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، مهدی قره‌شیخ‌لو، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان و مدیران سازمان دارالقرآن، جمعی از اساتید، پیشکسوتان قرآنی، قاریان و حافظان قرآن در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و از 44 چهره پیشکسوت قرآنی و برگزیدگان مسابقات قرآنی تلاوت و تسنیم تجلیل به عمل آمد.

مسابقات تلاوت برگزیدگان خود را شناخت
بنابراین گزارش اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت با رویکرد مفاهیم قرآن برگزار شد و در رشته قرائت تحقیق در مقطع بالای 16 سال آقایان، سیدمصطفی حسینی از استان قزوین، عباس حسنی از استان تهران، امین عبدی از استان کرمانشاه، بهزاد صادق‌زاده از استان اردبیل، علی خانی از استان ایلام و ابوالفضل قدیانی از استان تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا ششم را کسب کردند.
در این دوره از مسابقات در رشته قرائت تحقیق در مقطع بالای 16 سال بانوان، فاطمه رحیمی‌فرد از استان مازندران، راحله اسکندری از استان خراسان رضوی، صغری خورشیدی از استان گیلان، نسیبه کرمی‌پارسا از استان قم و تریهه جنامی از استان خوزستان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند.
همچنین در رشته قرائت تحقیق زیر 16 سال آقایان، سیدمحمدجواد علمی از خراسان رضوی، محمدرضا زاهدی از استان تهران، امیدرضا رحیمی از استان گیلان، میثم سروری‌فر از استان قزوین و محمد جواد از استان یزد به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.

در رشته حفظ کل قرآن کریم در مقطع بالای 16 سال آقایان، محمدجواد محمدی‌مجد از استان خوزستان، سعید علی‌اکبری از استان قزوین، پیمان ایازی از استان مازندران، سجاد واعظی‌مفرد از استان سمنان، یحیی راثی از استان آذربایجان شرقی و فرشاد رشوندی از استان آذربایجان غربی به ترتیب رتبه‌های اول تا ششم را از آن خود کردند.
همچنین در رشته حفظ کل قرآن کریم در مقطع زیر 16 سال آقایان، محمدحسین بهزادفر از استان تهران، میلاد عاشقی از استان آذربایجان شرقی، رضا نژادتبریزی از استان قم، محمدحسین رحمانی از استان اردبیل و محمد کریمی از استان زنجان به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را کسب کردند.
در رشته حفظ کل قران کریم در مقطع بالای 16 سال بانوان، رقیه رضایی از استان مازندران، زهره حیدری از استان فارس، زهرا میرحسینی از استان خراسان رضوی، محدثه رضایی از استان کرمان و فاطمه عابدینی از استان قم به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم را به دست آوردند.


معرفی برگزیدگان مسابقات قرآنی تسنیم
بنابراین گزارش در دومین دوره مسابقات قرآنی تسنیم رشته قرائت تحقیق قرآن کریم، محمدحسین موحدی از استان تهران، جواد ملازاده از استان البرز و مجتبی محمدبیگی از استان تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کرد.
در رشته قرائت ترتیل قرآن در بخش آقایان، جواد رضایی از استان گیلان، محمد ضرغام از استان تهران و مجید طالبی‌زاده از استان کرمان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب را از آن خود کردند.در رشته حفظ دو جزء قرآن کریم در بخش بانوان، زهرا باقری‌اصل از استان مرکزی، لیلا شریفی‌اردانی از استان البرز و فاطمه نظافت‌خیرآباد از استان خراسان رضوی به ترتیب رتبه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های اول تا سوم را به دست آوردند.در رشته حفظ دو جزء قرآن در بخش آقایان، فرض‌الله محمدپور از استان تهران، حسن حدادیان‌ابهری از استان زنجان و علی حمادی از استان خوزستان به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.در رشته حفظ پنج جزء قرآن کریم در بخش بانوان، لیلا خزائی‌پول از استان البرز، فرزانه جعفریان از استان تهران و راضیه عبدالله‌زاده از استان آذربایجان غربی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.
در رشته حفظ پنج جزء قرآن در بخش آقایان، رمضانعلی ایزانلو از استان خراسان شمالی، محمود باباخان از استان تهران و محمد مقدسی‌اقدم از استان اردبیل به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.در رشته حفظ سور منتخب در بخش آقایان، روح‌الله اکبری از استان آذربایجان غربی رتبه اول را کسب کرد و در بخش بانوان نیز زهرا جواهریان‌نوری از استان قم رتبه نخست را از آن خود کرد.در رشته مفاهیم قران کریم در بخش بانوان، فرزانه پاشازاده از استان ایلام، زهرا قربانی از استان خراسان رضوی و زهرا حسینی‌مقدم از استان خراسان جنوبی رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.در رشته مفاهیم قرآن کریم در بخش آقایان، حسن جعفری کرویق از استان آذربایجان شرقی، روح‌الله اکبری از استان آذربایجان غربی و جلال کوهستانی از استان گلستان رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.


تکریم از 44 چهره برتر قرآنی کشور
گفتنی است در این مراسم از 44 پیشکسوت عرصه قرآن شامل اساتید، قاریان و حافظان بین المللی قرآن، برترین مصحح قرآن، شش موسسه قرآنی مردم نهاد و دارندگان مدرک درجه اول و دوم مدرک حفظ قرآن تجلیل به عمل آمد.
در این مراسم از آیت الله سید علی اکبر قرشی،حجت الاسلام محمد باقر امیر انصاری،احمد مهر مشهدی،ناصر مومنی،علی اصغر میرزائی، سید محمد ابطحی،محمد صادق صالحی،حسینعلی شریف،ذبیح الله ترکمن، سید مهدی سیف، علی طالعی، داود محمودی، علی سلطانی زاده، قاسم بستانی،محمد سعید مسعودی، سید قاسم حامدی، بهروز یاریگل، ابوطالب شهسواری و روح الله تقوایی به عنوان استاد پیش کسوت آموزش قرآن کریم تجلیل شدند.

بنابراین گزارش موسسات قرآنی مردم نهاد بیت القرآن امام علی(ع)، بشارت، هجرت، فجر آفرینان و بینه به عنوان موسسه برتر شناخته شدند.همچنین سید احمد میردامادی برای کارشناس برگزیده تصحیح کتابت قرآن کریم شایسته دریافت لوح تقدیر و هدای نقدی شد.
در بخش دارندگان مدرک درجه 2 حفظ از دبیرخانه ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم از فرح الوان کاریان، سید مصطفی موسوی حسن آباد وسطی،حجت الاسلام علیرضا شاه فضل قمصری، منا اولیا بک،عبدالصمد مرزوقی، بتول رضایی،جوادواعظ دلیلی،حواء آسن،سجاد واعظی منفرد تجلیل به عمل آمد.همچنین در بخش قاریان بین المللی از وحید وکیلی، مهدی شایق، سید مصطفی حسینی و محمد مشمول تجلیل شد.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین