عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۵۹۷
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۶
در جلسه روحانيون و مداحان كربلا مطرح شد
ماجراي كربلا در سايه قرآن، جنس معجزه به خود گرفته و منطبق با فهم و درك بشر پيوسته پرده اي از اسرار آن بالا مي رود كه راهگشاي حيات نوراني و طيبه براي فرزندان آدم‌ است.

عقیق:دكتر حشمت الله قنبري همداني معاون توسعه مديريت و منابع بعثه مقام معظم رهبري در جلسه روحانيون و مداحان كاروان‌ها در هتل باب السلام كربلا با اشاره به جاودانه بودن نهضت سيدالشهدا(ع) گفت: هر مرحله از سير حركتي كاروان حسيني آماشته از درسها و عبرتهاست.
وي افزود: از آغاز راه عده اي از امام درخواست كردند تا در مدينه بماند، اتفاقا ماندن در مدينه به خوديِ خود و در معيارهاي ناسوتي اهل سياست يك فرصت بود. قطعا امام عليه السلام مي توانستند عمال بني اميه را از شهر اخراج كرده و حكومتي خودمختار را تاسيس كنند و عمران، آباداني و شهري پيشرفته و مدرن را به يادگار بگذارند اما نكته اينجا بود كه دولت محدود مدينه، نوعي از مديريت و حكومت البته با قدرت و توانايي ويژه و منحصر به خود بود ولي روح و محتواي جهاني رسالت پيامبر و مسئوليت احياء دين را كه متوجه ائمه حق مي باشد نمي شد از آن استخراج كرد و در سينه تاريخ به يادگار گذاشت اما با حركت و قيام اباعبدالله نه تنها مدينه پيامبر بلكه نظام هستي در فروغ و شعاع نور حضرت سيدالشهداء آبرو وجاودانگي پيدا كرد.
پيوند حيات و شهادت در نهضت عاشورا تثبيت شد
قنبري در ادامه سخنان خود با اشاره به پيشنهاد تعدادي از اصحاب و بزرگان جامعه اسلامي كه از آن حضرت مي خواستند راه بيابان ها و كوه ها را پيش گرفته و يا زنان و مخدرات حرم رسالت را با خود همراه نكند افزود: آنها تعريف درستي از حيات نداشتند، زنده ماندن و خوردن و زندگي كردن در دنيا معناي تام حيات نيست، اصولا زندگي مبارك در دنيا مقدمه حيات است. امام عليه السلام پيوند ناگسستني حيات و شهادت را با نهضت خود تثبيت فرمود و آنهايي كه خواسته يا ناخواسته بدنبال حذف حضرت زينب(س) از همراهي با حضرت سيدالشهدا بودند، نمي دانستند و يا مي دانستند زينب سلام الله عليها صولت كربلا و سندجاودانگي نهضت عاشوراست، اگر زينب(س) به كربلا نمي آمد، نه كربلا به سينه تاريخ منتقل مي شد و نه زينب وارث راه و رسم شهيدان و پيام آور طريق هدايت و سعادت مي شد.
رابطه پدر و فرزندي با امام، التقاط گري است
وي تصريح كرد: رابطه حضرت زينب(س) با امام حسين(ع)، صرفا رابطه خواهر و برادري نيست. بلكه رابطه امام و ماموم است و رابطه با امام يعني رابطه با فردي كه دستوراتش مطاع است؛ كسي كه مي گويد رابطه ما با امام رابطه پدر و فرزندي است، دچار التقاط و انحراف شده است.
قنبري با بيان اينكه رگه هايي از جنگ تبليغاتي عليه سيدالشهداء همچنان مشاهده مي شود گفت: آنهايي كه مي گفتند چرا خودت و خانواده ات را به سمت هلاكت مي بري،نه معني حيات را مي دانستند و نه معني هلاكت را. و متاسفانه همچنان رگه هايي از اين شبهه پراكني مشاهده مي شود در حالي كه امام(ع) به دنبال حيات واقعي دين و ارزشهاي ديني بود نه زنده نگه داشتن خود و خانواده اش. امام به دنبال يك نظام تربيت ديني براي ابد بود و در اين راستا، بناي استفاده از امور غيبي را نداشت. روز عاشورا چهل هزار نفر در برابر امام(ع) بودند. اگر چهار ميليارد هم بودند نمي توانستند حركت سيدالشهدا را مهار كنند.
وي خاطر نشان ساخت: اگر مفهوم حيات را به درستي درك كنيم، گرفتار تهمت، غيبت و هزار باند سياسي نمي شويم؛ كسي كه حيات را بفهمد اسارت ندارد.
حضرت عباس، نماد عبوس بودنِ جبهه توحيد در برابر جبهه كفر بود
معاون توسعه مديريت و منابع بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به خصائص اخلاقي حضرت عباس(ع) گفت: اينكه قد و قامت حضرت عباس(ع) چقدر بوده، كجايش ارزش است؟ بلكه اين ارزش است كه ايشان نافذ البصيرة و نماد عبوس بودنِ جبهه توحيد در برابر جبهه كفر و شرك بود.
دكتر حشمت الله قنبري معاون توسعه مديريت و منابع حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت به همراه جمعي از مسئولان بعثه رهبري جهت نظارت و هماهنگي فعاليت ها عتبات عاليات در سفري پنج روزه به كربلا رفته اند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین