عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۴۹
اگر سلام گفتن به پيامبر و ائمه اطهار(ع) اشكال داشت، خداوند متعال به حضرت نوج سلام نمي داد.

عقیق:حجت الاسلام والسلمين سيدحسن مدرسي از فضلاي حوزه علميه طي سخناني در جمع زائران حرم حضرت عباس ابراز داشت: يكي از ايرادهايي كه وهابيت به ما ميگيرد مربوط به ايستادن در برابر مزار پيامبر و اولياء خدا و سلام دادن به ايشان است در حالي كه ايراد آنها با نص آيات قرآن در تعارض است.
وي با بيان اينكه وهابيت، سلام دادنِ ما به پيامبر و ائمه طاهرين را اشكال ميكنند گفت: خداي متعال در قرآن كريم سوره صافات به حضرت نوح سلام داده و ميفرمايد: سلام علي نوح في العالمين. اگر سلام گفتن به پيامبر و ائمه اطهار عليهم السلام اشكال داشت، خداوند متعال به حضرت نوج سلام نمي داد.
حجت الاسلام مدرسي در بخش ديگري از سخنان خود به ضرورت تشكر و قدرداني از حق داران در زندگي تاكيد كرد و گفت: در قرآن آمده است كه شكر نعمت باعث ازدياد نعمت مي شود و كفران نعمت كه از برخي بندگان سر مي زند، عذاب شديد را به دنبال خواهد داشت.
وي قدرداني و تشكر و احترام فراوان به پدر و مادر را مورد تاكيد قرار داد و بيان داشت: بر اساس منابع ديني، كسي كه شكرگزار بندگان خدا نباشد، شكرگزار خدا نيز نخواهد بود.
سخنران مراسم، شكرگزاري نسبت به تشرف به اعتاب مقدسه را يادآور شد و گفت: مكان هايي مانند حرم حضرت عباس(ع)، محل ذكر و محل نزول فرشتگان است، از همين رو بايد همگان به ويژه بانوان عفيفانه وارد حرم شويم و حرمت حرم را حفظ نماييم.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین