عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۵۳۹
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۸
با حضور آیت‌الله مهدوی کنی؛
اولین همایش «ستارگان جاوید» با حضور آیت‌الله مهدوی کنی، مسئولین مرکز رسیدگی به امور مساجد، ائمه جماعات استان تهران و خانواده‌های شهدا، امروز اول اسفندماه، در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

عقیق: اولین همایش «ستارگان جاوید» با هدف تجلیل از ائمه جماعات شهید استان تهران، با حضور آیت‌الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری، مسئولین مرکز رسیدگی به امور مساجد، ائمه جماعات استان تهران و خانواده های شهدا، صبح امروز اول اسفندماه، در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین آقایی، دبیر همایش و معاون فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد ضمن گرامیداشت یاد شهدای ائمه جماعات و نیز یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ماموریت مرکز برگزاری اجلاس پایانی ائمه جماعات سال جاری اشاره و تصریح کرد: این اقدام در واقع اولین گام برای تجلیل از ائمه جماعات شهید و خانواده‌های آنها است.

وی  با اشاره به شناسایی خانوادههای ائمه جماعات شهید ابراز امیدواری کرد از مجموع خاطراتی که از این خانوادهها گردآوری شده، فیلم‌های مستندی تهیه شود.

آقایی در ادامه افزود: امیدوارم با توانایی‌های‌خود، وظیفه‌مان را در قبال خانواده‌های شهدا به بهترین شیوه انجام دهیم، ضمن آنکه از از بنیاد شهید، سپاه پاسداران و کنگره شهدای روحانی خواستارم که اگر در شناسایی خانواده‌های ائمه جماعات شهید غفلت شده، توجه مضاعفی داشته باشند.

در بخش بعدی همایش حجت‌الاسلام و المسلمین شهیدی محلاتی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی به ارائه آماری از شهدای جنگ تحمیلی پرداخت.

رئیس بنیاد شهید در بخش دیگری  از سخنان خود با بیان اینکه هر ملتی برای برخی مفاهیم احترام خاصی قائل است تصریح کرد: در مکتب اسلام برای شهادت و جهاد ارزش و درجه خاصی قایل است.

وی در ادامه به برخی از آیات و روایات اسلامی در خصوص جایگاه شهادت اشاره و از برخی چهره‌های برجسته چون شیخ فضل‌الله نوری، آیت‌الله سعیدی و آیت‌الله غفاری یاد کرده و آنان را حقیقتا ستارگان جاوید نامید.

محلاتی همچنین با تاکید بر اهمیت گرامی داشتن شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به نمونههایی تاریخی از شهدای صدر اسلام اشاره کرد و شهدا را گلچین خداوند متعال نامید و گفت: اگر این چهره‌ها شهید نمی‌شدند جای تعجب داشت.

 

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین