عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۴۹۸
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۳
شاید علت اعطای کنیه ابا عبدالله به آن حضرت از سوی پیامبر گرامی اسلام که بی‌تردید از ناحیه خداوند متعال بود این باشد که از بنده خالص حق بود و در روز عاشورا کمال بندگی و عبودیت را در عرصه گیتی به نمایش گذاشت.

عقیق: عرب در بدو تولد برای نوزادان خود علاوه بر اسم، کنیه‌ای نیز تعیین می‌کرد .کنیه آن حضرت هم از خردسالی ابو عبدالله بود چنانکه در روایات نیز آمده است.

چند نکته:

.1
چون آن حضرت در مقام بندگی حق آنچنان عبادت می‌کرد که جامع جمیع عبادات ظاهری و اعمال قلبی بود و کسی غیر از معصوم‌ توان چنین عبادتی را ندارد او را ابو عبدالله کنیه دادند همان‌طور که عرب به کسی که بخشش بسیار کند، ابو جواد گوید.

.2
قیام آن حضرت موجب بقای دین و یگانه‌پرستی بود و اگر تا قیامت کسی بر روی زمین خدا را پرستش کند به برکت وجود حسین (ع) و انقلاب اوست و اگر قیام او نبود طریق بندگی خدا برای همیشه از بین می‌رفت، پس او پدر تمام بندگان خداست و از این رو کنیه ابو عبدالله برای وی برگزیده شد و مراد از عبدالله همه بندگان خدای تعالی هستند.

.3
شاید علت اعطای کنیه ابا عبدالله به آن حضرت از سوی پیامبر گرامی اسلام که بی‌تردید از ناحیه خداوند متعال بود این باشد که از بنده خالص حق بود و در روز عاشورا کمال بندگی و عبودیت را در عرصه گیتی به نمایش گذاشت و برترین عبادات را انجام داده و قهرمان میدان عبودیت ذات اقدس الهی شد و از آنجا که اب در لغت به معنای معلم و مربی نیز استعمال شده است سیدالشهداء پدر و مربی تمام بندگان خداست و در حقیقت جاودانگی پرستش خداوند سبحان در زمین، از آثار وجودی او است.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سيد علي اصغرپور
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
0
0
يا ابا عبدالله...
هر كه ميپرسد كه ديدي كربلاي عشق را

سر به زير اندازم و گويم كه لايق نيستم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین