عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۴۳۵
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
برگزار میشود؛
درس‌گفتار اندیشه سیاسی امام علی(ع) در نهج البلاغه با تأکید بر موضوعاتی همچون ویژگی‌های کارگزاران حکومتی، فرهنگ سیاسی و سیاستگذاری، ابعاد و مفهوم عدالت برگزارمی‌شود.

عقیق: درس‌گفتار «اندیشه سیاسی امام علی(ع) در نهج البلاغه» با تدریس فرزاد جهان‌بین استادیار دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) از فردا (چهارشنبه 30 بهمن ماه جاری) در کانون اندیشه جوان برگزار می‌شود.

در این درس‌گفتار قرار است موضوعاتی نظیر مشروعیت، مقبولیت و ضرورت حکومت دینی، کارویژه‌های نظام سیاسی اسلام، ویژگی‌های کارگزاران حکومتی، فرهنگ سیاسی و سیاستگذاری، ابعاد و مفهوم عدالت، جریان‌های سیاسی اجتماعی مارقین-ناکثین-قاسطین، وظایف و حقوق متقابل مردم و حکومت و تقابل و تعامل با قدرت‌های بزرگ در نهج‌البلاغه مطرح شود.

این جلسات به صورت هفتگی در روزهای چهارشنبه ادامه خواهد داشت و محل برگزاری تمامی جلسات سالن همایش‌های کانون اندیشه جوان به نشانی خیابان وصال شیرازی، کوی بهنام، پلاک19 است،‌  علاقه‌مندان جهت حضور در این جلسات یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی پایگاه الکترونیکی کانون www.canoon.org مراجعه و یا با شماره تلفن 88989893، داخلی 107 تماس حاصل کنند.

 فرزاد جهان‌بین دبیر شورای سیاست‌گزاری کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی و همچنین معاون فرهنگی ـ اجتماعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) نیز هست. از جهان‌بین، تاکنون سه جلد کتاب به چاپ رسیده است که کتاب «مسئولیت‌های متقابل حکومت اسلامی و مردم در نهج البلاغه»؛ از انتشارات مکتب صادق در تابستان 1389 به چاپ دوم رسید.

 منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین