عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۴۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۲
یکی از آفت هایی که متاسفانه در چند سال اخیر شاهد آن می باشیم، هجوم فزاینده ی بانوان در عرصه ی اقتصادی می باشد که اگرچه این حضور و فعالیت بسیار نیکوست، امام متاسفانه نقش اصیل بانوان، یعنی پرورش فرزندان در سایه ی آن رنگ باخته است.

عقیق: بنا به تاکید دستورات دینی، بی تردید نخستین نقش بانوان تربیت فرزندانی صالح و در راستای آموزه های اسلامی می باشد، ولی متاسفانه با تبلیغات گسترده ی رسانه های خارجی این امر در حال فراموش شدن می باشد و بی تردید از این رو بوده است که رهبر کبیر انقلاب، امام خمینی (ره) همواره به این امر توجهی ویژه داشتند و شاید ذکر گوشه ای از آن افشاگر اثرات منفی ارجحیت شغل اقتصادی مادران بر تربیت فرزندان باشد، ایشان می فرمایند:
شغل مادری که مع الاسف اجانب این شغل را پیش ما مبتذل کردند و مادرهای بچه های ما را از بچه ها جدا کردند (نه همه، مقداری را) این شغل بزرگ را مبتذل کردند که از دامن این مادر، بچه، بچه صحیح بیرون نیاید و بعد که به دبستان می رود و بعد که تحت حمایت پدر می آید پدر را هم یک کاری بکنند که توجهش به بچه نباشد، تربیت نکند، بعد هم در دبستان، بعد هم در دبیرستان، بعد در همه جای دیگر، در بالاتر از آن. این ها می خواهند که انسان در این کشورها نباشد. اگر انسان در این کشورها باشد، دست آن ها کوتاه خواهد شد. می خواهند مسلمان صحیح مؤمن، مؤمن به الله، آن که شهادت را فوز می داند، در این مملکت نباشد.
مع الاسف در آن حکومت طاغوتی این شغل را می خواستند از این مادرها بگیرند، تبلیغ کردند به اینکه زن چرا بچه داری بکند. این شغل شریف را منحطش کردند در نظر مادرها، برای اینکه می خواستند که مادرها از بچه ها جدا بشوند، بچه ها را ببرند در پرورشگاه ها بزرگ کنند، مادرها هم بروند یک کارهایی که آن ها دلشان می خواهد بکنند، بچه در پرورشدگاه وقتی که بزرگ بشود، یک بچه ای که در دامن مادر بزرگ بشود نیست، عقده پیدا می کند، وقتی بچه در پرورشگاه و بدون مادر با اجنبی بخواهد سر و کار داشته باشد و محبت مادر از سر او کم بشود، این بچه عقده پیدا می کند. مبداً یک عقده بزرگ این جدا کردن بچه از مادر است. محبت مادری لازم دارد بچه. بنابراین، این شغل که شغل انبیاء است و انبیاء هم آمدند برای اینکه انسان درست کنند، این شغل اول شما هست در اول تربیت بچه.

در طول این سلطنت طاغوتی، این ها کوشش کردند که مادران را از بچه ها جدا کنند، به مادرها تزریق کردند که بچه داری چیزی نیست، شما توی ادارات بیایید و اینها بچه های معصوم را جدا کردند از دامن مادران و بردند در پرورشگاه ها و جاهای دیگر، و اشخاص اجنبی و غیررحیم آن ها را به تربیت فاسد تربیت می کردند. بچه ای که از مادرش جدا شد پس هر که باشد عقده پیدا می کند، عقده که پیدا کرد مبداء بسیاری از مفاسد می شود. بسیاری از قتل هایی که واقع می شود از روی همین عقده هایی است که پیدا می شود، و بسیاری از عقده ها از این پیدا می شود که مادری تربیت کودک را نپذیرفته است.

بچه هایی که از دامن مادر جدا شده اند و در پرورشگاه ها رفتند، این ها چون پیش اجنبی هستند و محبت مادر ندیده اند، عقده پیدا می کنند، این عقده ها منشاء همه مفاسدی است یا اکثر مفاسدی است که در بشر حاصل می شود. این جنگ هایی که پیدا می شود از عقده هایی است که در قلوب این خونخوارها هست. این دزدی ها، این خیانت ها، این ها اکثراً از عقده هایی است که در انسان است. بچه های شما را اگر از شما جدا کردند، به واسطه نداشتن محبت مادر، عقده پیدا می کند، به فساد کشیده می شود، مأمور بودند این دستگاه به اینکه بچه های ما را به فساد بکشند، از آن اول نگذارند در یک دامن محبت بزرگ بشود، تربیت بشوند، تا عقده پیدا بشود. بعد هم زیر دست معلم هایی که خودشان تعیین کردند و بعد هم در دانشگاهی که خودشان تأسیس کردند، از این پایین تا آن بالا فساد، اخراج من النور الی الظلمات، نگذاشتند اینکه یک تربیت انسانی پیدا بشود.
این ها نمی خواهند انسان پیدا بشود، از این جهت اینقدر تربیت اولاد را پیش مادر مبتذل کردند و این ها تبلیغات کردند که حتی خود مادرها هم شاید باور کردند، آن هایی که تحت تأثیر این ها واقع شدند، آن بچه های عزیز را به پرورشگاه ها فرستادند و از دامن های خودشان جدا کردند و در آنجا کودکان تربیت های شیطانی شدند.

مادران شما مسؤول هستید، مسؤولیت بزرگ است. یک انسان درست ممکن است یک عالم را تربیت کند، یک انسان غیرسالم و یک انسان فاسد عالم را به فساد می کشد. فساد و صلاح از دامن های شما و از تربیت های شما شروع می شود.
برای خانم ها یک مطلب (از همه چیز) بالاتر است و آن مطلب، تربیت اولاد است. شما گمان نکنید این ها که همیشه از مادر بودن و از اولاد داشتن و از تربیت اولاد داشتن، این ها تکذیب می کنند و مطلب را یک مطلب خیلی سستی می گیرند و مطلب را یک مطلب بسیار پایینی می گیرند، این ها غرض صحیحی دارند. اجانب می خواهند از این دامن که بچه خوب می خواهد در آن تربیت بشود، بچه ها را از این دامن ها دور کنند، بچه ها را از همان اول به پرورشگاه ها بفرستند، زیر دست دیگران، زیر دست اجانب بچه ها را تربیت کنند، آن ها می خواهند انسان درست نشود، دامن های شما دامن هایی است که انسان درست می کند. این ها می خواهند بچه های شما را از اینجا نگذارند با شما باشند و نگذارند انسان درست بشود.


پی نوشت ها:
1- جایگاه زن در اندیشه امام خمینی (ره). تهران: 1378.
2- صحیفه نور، ج6: 261؛ ج7: 76. ج8: 162، 240، 241.

منبع:قدس

 211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین