عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۴۲
سخنران حرم مطهر رضوي:
سخنران حرم مطهر رضوي گفت: رعايت انصاف و مدارا با مردم از سخت‏ترين اعمالي است كه خداوند متعال بر خلقش واجب كرده است.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمين محمد جمالي در سلسله جلسات بيان سيره و حديث از ائمه معصومين(ع) به موضوع رعايت انصاف از ديدگاه ائمه‌اطهار(ع) پرداخت و عنوان كرد: در اسلام انصاف به عنوان يكي از علامت‌هاي مؤمن معرفي شده و انسان منصف در روز قيامت از ديگران به رحمت خدا نزديك‌تر است.
وي گفت: رعايت عدل و انصاف ميان خود و ديگران، مضايقه نكردن مال خود از برادران مسلمان، رفتار همراه با مواسات با مردم و یاد خداوند در امور را ياد كردن از جمله سخت‏ترين تكاليف الهى در باره بندگان خدا است.
اين كارشناس مذهبي گفت: انصاف كه در روايات اسلامى از آن ستايش فراوان شده به معنى يكسان نگريستن به منافع خويش و ديگران است و يكى از شاخه‌هاى آن انصاف در سخن است.
وي با اشاره به برترين اعمال از ديدگاه امام صادق(ع) عنوان كرد: رعايت انصاف در حق مردم نسبت به خويشتن تا آنجا كه چيزى را براى خود نخواهى مگر اينكه همانندش را براى دیگران بخواهى و مواسات با برادر دينى در مال و ذكر خدا در هر حال، از برترين اعمال  نزد خداوند متعال است.
جمالي افزود: رعايت انصاف در زندگى انسان مراحلى دارد كه شخص در هر موقعيتى كه قرار گرفته باشد بايد به تناسب آن موقعيت، انصاف را رعايت كند. زيرا  رعايت نكردن انصاف، دنيا و آخرت انسان را تباه مي‌سازد و مهمترين مورد رعايت انصاف در مقام قضاوت است.

منبع:شفقنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین