عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۷
پیکر بانو صفری اولین بانوی قرآنی در آرامگاه ابدی خود در گلزار شهدای شیخان به خاک سپرده شد.

عقیق: پیکر اولین بانوی قرآنی و موسس حوزه های علمیه خواهران(عصمتیه) در مشهد و سراسر کشور بر روی دستان مردم متدین قم و دوستداران وی از مقابل مسجد نو به سمت حرم مطهر کریمه اهل بیت(ع) تشییع شد.

بعد از طواف پیکر مطهر بانوی قرآنی گرداگرد حرم باصفای حضرت معصومه(س (حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی بر میت، نماز اقامه کردند و بعد از آن پیکر آن مرحومه به منظور دفن در آرامگاه ابدی با همراهی جمعی از اساتید و طلاب حوزه های علمیه خواهران و نیز جمعی از طلاب و فضلا به گلزار شهدای شیخان قم محل دفن علما و واقفین منتقل شد.

بانو مجتهده شهربانو صفری در سال 1308هجری شمسی در گیلان چشم به جهان گشود و پس از اخذ مدرک دیپلم در تهران، در محضر اساتیدی چون آیات عظام وحیدخراسانی، فلسفی، میلانی و قمی به تعلیم علوم دینی و اسلامی پرداخت تا به درجه اجتهاد رسید.

این مدیر فقید که از سال 1340 به مشهد عزیمت کرده و به تبلیغ، تعلیم، تدریس و تربیت شاگردان اشتغال داشت، به عنوان نخستین فعال قرآنی سطح شهر نیز شناخته شده و از وی، موقوفات عام‌المنفعه بسیاری در مشهد و سایر شهرها به جای مانده است که از آن میان می‌توان به مدارس علمیه خواهران، پرورشگاه راه حق رضویه و ... اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، مجتهده صفری که از مبارزان انقلاب اسلامی بر ضد رژیم شاهنشاهی بوده است، تاکنون 36 شعبه از مدارس علمیه عصمتیه را در شهرهایی چون تهران، مشهد، نیشابور، اهواز، ساری، بابلسر، یزد، بوشهر، سمنان و ... در ایران و نیز کشور بحرین راه‌اندازی کرده است.

از این استاد فقید حوزه علمیه خواهران، تالیفات بسیاری از جمله «ارمغان جاویدان»، «صمدیه آستان»، «نوید سعادت»، «40 حدیث»منتشر شده است.

بانو مجتهده صفری که پس از بانو طاهایی، دومین پیشکوست تأسیس حوزه های علمیه خواهران کشور بوده است، پس از تحمل یک ماه بیماری و بستری در بیمارستان قائم(عج) مشهد به دلیل کهولت سن و سکته مغزی، دعوت حق را لبیک گفت.

 

منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین