عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۳۳۱
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۸
کتاب "سلمان‌نامه" در قطع وزیری با 964 صفحه از سوی انتشارات جوانان موفق به بازار عرضه شده است.

عقیق: کتاب سلمان‌نامه با هدف پژوهشی گسترده درباره زندگی، اندیشه و فضایل سلمان محمدی به قلم حجت‌الاسلام ایاد کمالی‌اصل، رئیس کتابخانه تخصصی تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.

حجت‌الاسلام ایادکمالی‌اصل سلمان فارسی را از اصحاب ممتاز رسول خدا(ص)، بهترین یار امیرالمؤمنین(ع) و اولین باب ائمه(ع) معرفی کرد و افزود: وی تنها شخصیتی است که مخاطب سخن جاودانه (سلمان منّا اهل‌البیت) قرار گرفت و منزلتی جاویدان یافت.

رئیس کتابخانه تخصصی تبلیغ دفتر تبلیغات اسلامی درباره ابعاد مختلف زندگانی و شخصیت سلمان اظهار کرد: اطلاعات پراکنده فراوانی در بسیاری از منابع تاریخ اسلام و کتاب‌های مربوط به زندگانی اصحاب رسول خدا(ص) مطرح شده است که یکی از جامع‌ترین کتاب‌ها که در مورد سلمان نوشته شده کتاب «نفس‌الرحمن فی فضائل سلمان» تألیف مرحوم خاتم‌المحدثین حاج میرزاحسین نوری طبرسی (1254 – 1320 ق) صاحب کتاب مستدرک الوسائل، از علما و نویسندگان بزرگ ایران بوده است.

کمالی‌اصل خاطرنشان کرد: در کتاب"سلمان نامه" اصل بر شرح حال راویان و بزرگانی است که ارتباطی با رخدادها و حوادث دارند. بر این اساس بیشتر اخبار موجود در این کتاب بر پایه حدیث است که اگر راویان این احادیث بر خوانندگان مجهول نباشند حداقل شناخت بسیار کمی درباره آن‌ها وجود دارد لذا با مراجعه به کتاب‌های شرح حال‌نویسی ترجمه مختصری از آن‌ها ارائه شده است.

وی از دیگر کارهای صورت گرفته در این کتاب، انتخاب عنوان برای هر باب و قرار دادن آن در اول هر باب عنوان کرد و افزود: نمایه‌ها و فهرست‌های مختلفی همچون فهرست آیات، احادیث، اعلام، اماکن، مصادر کتاب، اشعار، مصادر تحقیق و محتویات کتاب نیز برای کتاب تدوین شده است که مراجعه‌کنندگان می‌توانند زودتر مطلب مورد نیاز خود را پیدا کنند.

کتاب "سلمان‌نامه" در قطع وزیری با 964 صفحه از سوی انتشارات جوانان موفق به بازار عرضه شده است.

 

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین