عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۳۱۱
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۲
چهارشنبه این هفته صورت می‌گیرد؛
سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز بنج‌شنبه اول اسفند 1392 در استان فارس آغاز می‌شود و شیرازی‌ها یک روز قبل در فرودگاه، راه‌‌آهن و پایانه اتوبوسرانی این شهر با شاخه‌های گل به استقبال 374 قاری و حافظ قرآن می‌روند.

عقیق: روز شمار معکوس آغاز سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تنها سه روز دیگر به پایان می‌رسد و این دوره از مسابقات ساعت 15 روز پنج‌شنبه اول اسفندماه 1392 با تلاوت «وحید وکیلی» نفر اول این رقابت‌ها در سال قبل آغاز خواهد شد.

بنا بر این گزارش قرعه‌کشی مسابقات ساعت 19 روز پنجشنبه برگزار و 197 شرکت‌کننده آقا و 177 شرکت‌کننده خانم از ساعت 8:30 صبح روز جمعه 2 اسفند‌ماه رقابت خود را در این دوره از مسابقات آغاز می‌کنند، همچنین مسابقات همه روز تا ساعت 21 ادامه خواهد داشت.

شرکت‌کنندگان مسابقات از روز چهار‌شنبه وارد شهر شیراز می‌شوند و گروه‌هایی در ایستگاه‌راه‌آهن، فرودگاه و ترمینال اتوبوس‌رانی شهر شیراز و با اهدای شاخه گل از نخبگان قرآنی کشور استقبال می‌کنند، همچنین پس از آن شرکت‌کنندگان آقا در هتل پرسپولیس و شرکت‌کنندگان خانم در هتل بزرگ شیراز اسکان پیدا می‌کنند.

ستاد برگزاری مسابقات با چاپ هزاران کار دعوت از عموم قرآن دوستان برای حضور در این رقابت‌ها دعوت کرده‌ است، همچنین به منظور سهولت دسترسی مردم شیراز تعدادی اتوبوس از نقاط مختلف این شهر به سمت سالن مسابقات در نظر گرفته شده است.

این مسابقات در رشته‌های حفظ کل، حفظ 20 جزء و تلاوت ترتیل، تلاوت تحقیق و مفاهیم قرآن کریم طی چهار روز در شیراز برگزار و آیین اختتامیه مسابقات ساعت 9 صبح روز ششم اسفند‌ماه در تالار حافظ برگزار خواهد شد، همچنین از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس قوه قضاییه برای حضور در آیین افتتاحیه و اختتامیه مسابقات دعوت شده است.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین