عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
آیت‌الله علوی گرگانی گفت: اندیشه تکفیری‌ها شیطانی و اقدامات آن‌ها جنایتکارانه است.

عقیق:آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار جمعی از کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، اظهار کرد: این فرقه ضاله، شیعیان را کافر می‌داند، در حالی که ما ائمه اطهار (ع) را واسطه درگاه خداوند می‌دانیم؛ چرا که آنان آبرومند هستند و می توانند از ما بیچارگان دستگیری کنند.

وی گفت: جهاد و تلاش در راه خدا تنها با شمشیر و سلاح نیست، بلکه همین پیروی از مراجع و علما خود نوعی جهاد است و مردم ایران در روز 22 بهمن که به خیابان‌ها آمدند اعتقاد و ایمان خود به خدای متعال و اهل بیت (ع) را نشان دادند و این امر خود نمونه بارزی از جهاد فی سبیل الله بود.

وی گفت: خداوند متعال ما را همیشه دعوت به خوبی‌ها، سعادت و خوشبختی می‌کند، البته به شرط اینکه ما انسان ها زیر بار این دعوت برویم و ندای حق تعالی را لبیک بگوییم.

علوی گرگانی تاکید کرد: ما انسان‌ها اگر دروغ می‌گوییم به دلیل منافع و چیزهایی است که می خواهیم بدست بیاوریم، اما خدای متعال غنی به ذات است و نیازی به دروغ ندارد از این رو وقتی در قرآن مردم را دعوت به سعادت و خوشبختی می‌کند باید آن را آویزه گوش کنیم و دعوت به حق را لبیک بگوییم.

وی با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: خدای متعال در قرآن به پیامبرش (ص) می‌فرماید اگر مردم این سه چیز را درباره من رعایت کنند من نیز آنها را می آمرزم و وارد بهشت خود می کنم، اول «تقوای الهی» که عبارت است از انجام واجبات و ترک محرمات که اگر انسان تقوای الهی را رعایت کرد بسیاری از خیرها و برکات نصیب او می شود.

علوی گرگانی «وسیله» را دومین عامل سعادت و پیروزی در زندگی دانست و گفت: قرآن می‌فرماید که ای مردم به سوی خدا وسیله‌ای ببرید که منظور از وسیله همان اهل بیت (ع) هستند که ما موظف هستیم به دامان آنها چنگ بزنیم و راه سعادت کمال از طریق آنان بپیماییم.

وی «جهاد و تلاش» را سومین عامل قرآنی سعادت دانست.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین