عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۰
حجت الاسلام روحانی نیا:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: 820 مداح در خراسان شمالی شناسنامه مداحی گرفتند.

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا با اشاره به طرح ساماندهی مداحان و فعالیت کانون مداحان در خراسان شمالی گفت: تاکنون برای 820 مداح استان که در این کانون ثبت نام کرده بودند، شناسنامه و کارت مداحی صادر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مداحان شناسایی شده در خراسان شمالی 914 نفر هستند، افزود: از این تعداد 521 مداح برادر و 393 مداح نیز خواهر هستند.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا از کل مداحان استان 556 مداح در مناطق شهری و 358 مداح نیز در روستاهای خراسان شمالی مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به برگزاری کلاس های تخصصی مداحان با حضور مداحان و استادان صاحب سبک کشور در خراسان شمالی، اظهار داشت: در این دوره ها مسائلی نظیر بررسی مداحی از منظر اسلام، اهل بیت و روایت، شناخت ابعاد شخصیتی، شهامت، شجاعت و فضائل اخلاقی اهل بیت(ع)، آسیب شناسی مبالغه و خرافه در مداحی و ... به مداحان آموزش داده می شود.

حجت الاسلام روحانی نیا تصریح کرد: پس از اجرای این دوره های آموزشی برای مداحان استان، آزمون مداحی برگزار می شود و بر اساس نتایج حاصله در این آزمون ها، مداحان سطح بندی شده  و کارت شناسایی با چهار پیشوند ستایشگر، پیرغلام، ذاکر و مبتدی برای آنها صادر می شود.

وی افزود: علاوه بر نتایج آزمون و توانمندی مداحان، کارت ستایشگر برای مداحانی که دارای رتبه استاد تمام هستند، پیرغلام برای مداحان دارای سن بیشتر از 60 سال، ذاکر برای مداحان کمتر از 60 سال و مبتدی نیز برای مداحانی که سال های نخست کار خود را در این حوزه می گذرانند،‌صادر می شود.


منبع: خبرگزاری مهر

کد خبرنگار 211007



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین