عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۵
سخنرانی حجت الاسلام سعیدیان و مداحی حاج سعید حدادیان، کربلایی امیر عباسی، کربلایی محمد حسین حدادیان در حسینیه فاطمه الزهرا
شیعیان باید اهل نماز اول وقت باشند، اهل نافله باشند، اهل نگاه به نامحرم نباشد، باید حرکت کنند، بعد آنها عنایتی می کنند، ظرف وجودش را پر میکنند. اما همین که لقلقه زبانمان باشد، کافی نیست.

عقیق: مراسم هیئت هفتگی حسینیه فاطمه زهرا (س) با سخنرانی حجت الاسلام سعیدیان و مداحی حاج سعید حدادیان، کربلایی امیر عباسی، کربلایی محمد حسین حدادیان برگزار شد.


نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام سعیدیان را بخوانید:

*امام باقر علیه السلام به یکی از اصحاب فرمودند: من تعجب می کنم از گروهی از شیعیان، صحابه گفتند از چه تعجب می کنید؟ حضرت فرمود: کسانی که بدون عمل صالح توقع دستگیری ما اهل بیت را دارند، تازه آن کسی که عمل صالح دارد نیاز به دست گیری دارد.
 
*از علامه امینی پرسیدند که چه چیزی تو را نجات داد؟ کتاب الغدیر شما؟ اعمال صالح شما؟ گفت خیر و اشاره کرد به قبر علی بن ابی طالب و گفت محبت صاحب این قبر، اما محبت صاحب این قبر کی دستگیری می کند؟ زمانی که زمینه آن محیا باشد، وقتی من زمینه ای ندارم، چطور می خواهند دستم را بگیرند؟

*مرحوم شیخ طوسی(ره) می فرمود که در روضه امام حسین تمام حجاب بین بنده و خدا برداشته می شود و خدا مستقیم در روضه امام حسین(علیه السلام) به بنده اش نظر می کند،

*شیعیان باید اهل نماز اول وقت باشند، اهل نافله باشند، اهل نگاه به نامحرم نباشد، باید حرکت کنند، بعد آنها عنایتی می کنند، ظرف وجودش را پر میکنند. اما همین که لقلقه زبانمان باشد، کافی نیست.

*باید مراقبت کرد یکباره می بینیم ما 50 سال است که در روضه هستیم ولی لحظه ای آنکسی نیستیم که اهل بیت می خواهند.

*برخی می گویند: من 30 سال است دارم به روضه می آیم اما نه به جایی رسیده ام، نه امام زمان را دیده ام. اگر جانب انصاف را در نظر بگیریم آنکسی نیستیم که اهل بیت میخواهند، خودمان می دانیم به جایی نرسیده ایم، این دائم الحضور بودن فوق العاده است، حضور خودش مؤثر است اما اگر برای این حضور برنامه ای نداشته باشیم، نمی توانیم به جایی برسیم. باید ببینیم کجای این داستان اهل بیت هستیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین