عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
مرکز طبع و نشر قرآن کریم طی روز‌های آینده سه اثر جدید را با عنوان «قرآن دانش‌آموزی»، «قرآن کم علامت» و «قرآن نیریزی» که اکنون در زیر چاپ قرار دارند رونمایی می‌کند.

عقیق: سه اثر جدید مرکز طبع و نشر قرآن کریم بزودی رونمایی می‌شود.

بنا‌ بر این گزارش این آثار شامل قرآن دانش آموزی، قرآن کم علامت و قرآن جدید نی‌ریزی است که همه این آثار به صورت کامل آماده شده و اکنون در مرحله چاپ به سر می‌برد.

در مصحف دانش‌آموزی مقابل هر صفحه یک موضوع مطابق با نیاز دانش‌آموزان از آیات قرآن استخراج و توضیحاتی درباره آن داده شده که منابع این توضیحات به صورت پاورقی درج شده است و این مصحف تا حدودی شبیه قرآن حکیم است.

این مصحف طی سه سال توسط کارشناسان مرکز طبع و نشر آماده شده و در چاپ نخست در 5 هزار نسخه عرضه و در نوبت‌های بعد با همکاری نهاد‌های مختلف خصوصاً آموزش و پرورش گسترده‌تر منتشر می‌شود.

قرآن کم علامت اثر دیگر مرکز طبع و نشر قرآن کریم است که در 35 هزار نسخه در چاپخانه «اسوه» در دست چاپ است، این مصحف ویژه فارسی زبانان است.

یکی دیگر از آثار مرکز طبع و نشر قرآن کریم فونت جدید نسخ ایرانی است که بر اساس خط مرحوم نیریزی طراحی شده است، این مصحف به صورت کلمه به کلمه بر اساس خط نیریزی طراحی شده و تفاوتش با نمونه قبلی در همین موضوع است زیرا نمونه قبلی مصحف براساس خط نیریزی به صورت حرف به حرف از نمونه اصلی برداشت شده بود.


 منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین