عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۱۶۵
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
به قلم حجت الاسلام مظاهری سیف؛
معنویت رهایی بخش با بیان و بررسی تفاوت‌های معنویت واقع گرایانه اسلامی در برابر معنویت‌های نوظهور و وارداتی در آینده نزدیک به بازار نشر عرضه می‌شود.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین مظاهری سیف، با اشاره به جدیدترین کتاب خود اظهار کرد: در حاضر کارهای پایانی مربوط به انتشار کتابم با عنوان «معنویت رهایی بخش» در حال پیگیری است.

وی در ادامه به موضوع کتاب «معنویت رهایی بخش» اشاره و تصریح کرد: این کتاب پاسخی است در برابر معنویت های نوظهور و آنچه که از سوی ابرقدرت ها در رابطه با عرفان و معنویت بیان می شود، ضمن آنکه در این اثر تلاش شده است تا معنویت واقع گرایانه اسلامی معرفی و تببین شود.

حجت الاسلام مظاهری سیف تصریح کرد: در این کتاب سعی کردم تا جوهره معنویتی که در اسلام وجود دارد را در قالب ادبیات امروزی و همچنین به شکلی کاربردی بیان کنم، همچنین تلاش من بر آن بود تا موضوع را به گونه ای طرح کنم که برانگیزنده مخاطب باشد لذا برای رسیدن به این مهم علاوه بر وجهه فردیب ه وجهه اجتماعی نیز پرداختم.

این پژوهشگر بیان کرد: من سال هاست در حوزه عرفان های نوظهور و آثار مخرب این معنویت های نوظهور کار می کنم، در واقع انگیزه نوشتن این کتاب نیز از آنجا بود که مخاطبان زیادی به من مراجعه کردند که معنویت از نگاه دین اسلام را در مقابله با این نحله های نوظهور در قالب کتابی ارائه کنم لذا این مطالبه برای من انگیزه ای شد تا این اثر را بنویسم.

 وی خاطرنشان کرد: در اواخر کتاب پس از آن که معنویت رهایی بخش به تفصیل به مخاطب ارائه و تقابل آن با معنویت سلطه گرایانه بیان شد در بخشی به درباره انوع معنویت های نوظهور و تقابل این دو نیز اشاره شده است. انتظار می رود کتاب «معنویت رهایی بخش» تا نمایشگاه کتاب سال آینده آماده شود.

شایان ذکر است، این کتاب در 250 صفحه و با شمارگان 3000 نسخه به احتمال قوی از سوی انتشارات صهبای یقین منتشرخواهد شد.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین