عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۱۴۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۶
مدیر شبکه رادیویی قرآن عنوان کرد:
محمدزاده با اشاره به ایجاد فضای تعاملی با مخاطبان شبکه رادیویی قرآن از برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در دهه سوم فعالیت این شبکه و حضور مؤثر مخاطبان خبر داد.

عقیق: محمدحسین محمدزاده، مدیر شبکه رادیویی قرآن در برنامه زنده گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه 2 سیما با اشاره به فعالیت‌های این شبکه رادیویی و بهره‌مندی از فضای تعاملی با مخاطبان گفت: رادیو قرآن در دهه سوم فعالیت خود فضای تعاملی ویژه‌ای با مخاطبان برقرار کرده و نظرات آنها را در برنامه‌ها مؤثر کرده است.

وی افزود: شبکه رادیویی قرآن در برگزاری طرح‌های فراگیر و غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطبان پیشگام بوده که از این میان می‌توان به طرح غنی‌سازی قرآنی در تابستان اشاره کرد که به خوبی می‌توان نظرات و پیشنهادات مخاطبان را در ارایه برنامه‌های ساخته‌شده مشاهده کرد. همچنین این برنامه‌ها با موضوعات مختلفی همچون آموز‌ه‌های قرآنی ارایه شده که مخاطبان چندین میلیونی دارد و به کمک بسیاری از رسانه‌های دیداری و شنیداری اوقات فراغت تابستان مخاطبان را به خوبی برنامه‌ریزی می‌کند.

محمدزاده تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی "تلاوت من" از دیگر جلوه‌های حضور مخاطبان در برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن بود که هر شرکت‌کننده باید سه دقیقه از تلاوت خود را برای این شبکه رادیویی ارسال کند.

وی افزود: همزمان با دهه سوم فعالیت رادیو قرآن این شبکه رادیویی وارد فضاهای اجتماعی مجازی شده و به صورت گسترده به مخاطبان سرویس ارایه می‌کند. همچنین با گذر از دوره آنالوگ به دوره دیجیتال برنامه‌های شبکه قرآن مکانیزه‌تر شده و استفاده از برنامه‌های متنوع و بهره‌مندی از نظرات مخاطبان به سهولت انجام می‌شود.

رادیو تلاوت اولین مولود شبکه رادیوی قرآن

محمدزاده با اشاره به دیگر فعالیت‌های گسترده شبکه رادیویی قرآن طی چند سال اخیر تصریح کرد: یکی از افتخارات رادیو قرآن تأسیس مولود جدید این شبکه با عنوان رادیو تلاوت و پخش برنامه‌های تخصصی قرائت و حفظ قرآن است که به عنوان کانال دوم فوق تخصصی رادیو قرآن فعالیت می‌کنند.

رادیو قرآن پیشگام در طرح ملی حفظ

مدیر شبکه رادیویی قرآن با بیان این مطلب که این شبکه همواره در تعامل با مؤسسات و نهادهای قرآنی برای نیل به اهداف گسترده آموزش و تربیت جامعه قرآنی پیشگام است، گفت: یکی از مهم‌ترین رویدادهای بزرگ جامعه قرآنی دیدار و حضور در محضر رهبر انقلاب است که ایشان بسیار از افق‌های پیش‌روی فرهنگی و قرآنی کشور را به خوبی ترسیم می‌کند. در دیدار ماه رمضان سال 90 رهبری مطالبه تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور داشتند که نتیجه آن جز شکوفایی جامعه قرآنی نیست لذا رادیو قرآن به عنوان پیشگام مطالبات رهبری برنامه ویژه تربیت ملی 10 میلیون حافظ قرآن با زمان‌بندی خاص را از مهر سال 90 آغاز کرد. این برنامه با عنوان نورباران مفتخر به دریافت مدال افتخار تأیید رهبری بوده که ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود گفتند برنامه نورباران را استماع کردم، عالی بود.

وی افزود: برنامه نورباران فعالیت خود را با محوریت جزء 30 حفظ قرآن ویژه مخاطبان آغاز کرد و به ترتیب وارد جزء 29، جزء اول و هم‌اکنون نیز به ارایه حفظ جزء 4 قرآن کریم می‌پردازد که مخاطبان بسیاری را جلب کرده است.

محمدزاده تصریح کرد: برنامه طرح ملی حفظ قرآن هم‌اکنون نیز به عضوگیری و ثبت‌نام از مخاطبان می‌پردازد و علاقه‌مندان می‌توانند با ارتباط تلفنی با این برنامه که از ساعت 16 و 30 دقیقه تا 18 پخش می‌شود در آن شرکت کنند.

مطالبات قرآنی رهبری در رادیو قرآن پی‌گیری می‌شود

محمدزاده با اشاره به اطلاع‌رسانی مؤثر و گسترده مؤسسات قرآنی کشور و رصد مطالبات قرآنی رهبری در شبکه رادیویی قرآن عنوان کرد: طی چند سال اخیر فضای اطلاع‌رسانی گسترده از فعالیت‌های قرآنی نهادهای کشور همچون وزارت آموزش و پرورش، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان دارالقرآن الکریم، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رادیو قرآن ایجاد شده که تعاملات خوبی صورت گرفته و عملکرد این دستگاه‌ها در قالب برنامه‌های مختلف به صورت گزارش به گوش مخاطبان می‌رسد. همچنین فضای مغتنمی برای مطالبات قرآنی رهبری و جامعه قرآنی از مسئولان در برنامه‌هایی همچون افق که روزهای شنبه از ساعت 14 و 15 دقیقه پخش می‌شود، فراهم شده. در حوزه اطلاع‌رسانی نیز برنامه‌های صبحگاهی با ارایه جدیدترین و مهم‌ترین رویدادهای قرآنی کشور به انعکاس اخبار می‌پردازد.

جای ایده‌های نوین حفظ قرآن خالی است

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم، حافظ بین‌المللی کشورمان ضمن ارتباط تلفنی با برنامه‌ گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به پیشنهاداتی برای ارایه فضاهای آموزشی حفظ قرآن در شبکه رادیویی قرآن گفت: امروزه جامعه قرآنی نیازمند بهره‌مندی از روش‌های نوین حفظ قرآن کریم است که باید در شبکه رادیویی قرآن بستر آن فراهم شود که می‌توان در قالب طرح‌های گسترده این هدف را محقق کرد. همچنین تربیت حافظان مسلط بر مفاهیم و موضوعات قرآنی با عنوان حفظ موضوعی نیز در برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن کمتر دیده می‌شود.

وی افزود: ما در کشور استعدادها و قاریان توانمند بسیاری داریم که می‌توانند ترتیل‌های موفق کل قرآن کریم را تولید کنند لذا باید رادیو قرآن در این حوزه نیز فعالیت‌های گسترده‌تری داشته باشد.

ارتباط با جوانان و آموزش‌های عمومی قرآن کریم

محمدزاده با بیان این مطلب که رادیو قرآن ارتباط مؤثری با جوانان و ارایه آموزش‌های قرآنی به این قشر از جامعه دارد، تصریح کرد: داستان ارتباط مشترک در زمینه‌های آموزش قرآن کریم، مباحث معرفتی و پاسخ‌گویی به سوالات قرآنی و اقناع آنها از دغدغه‌های شبکه رادیویی قرآن است که در این جهت برنامه‌هایی همچون آموزش حفظ، صوت و لحن قرآن ارایه شده و شاهد حضور خیل عظیم جوانان در کارگاه‌های آموزش عمومی قرآن کریم است.

وی افزود: رادیو قرآن برای ارایه برنامه‌های گسترده و متنوع از سه شورای راهبردی در موضوعات مختلف بهره‌مند است که در آموزش قرآن و مباحث تلاوت قرآن و طرح ملی حفظ برنامه‌های نوینی ارایه می‌شود.

محمدزاده افزود: یکی از دستاوردهای شورای راهبردی حفظ قرآن در شبکه رادیویی قرآن ایده بهره‌مندی از مستعدین قرآنی برای ضبط ترتیل کل قرآن است که از نه تنها قاریان بلکه اساتید مشرف به موسیق عربی نیز دعوت به عمل می‌آید.

سبک زندگی قرآنی در قالب طرح‌های فراگیر ارایه می‌شود

مدیر شبکه رادیویی قرآن با بیان این مطلب که سبک زندگی قرآنی در قالب طرح‌های فراگیر ارایه می‌شود، تصریح کرد: طی پنج سال اخیر طرح‌های فراگیر تابستانی شبکه رادیویی قرآن با هدف ارایه سبک زندگی قرآنی ویژه مخاطبان عرضه شد که از این طرح‌ها می‌توان به برنامه آیات زندگی، زندگی با قرآن، قرآن با زندگی اشاره کرد. همچنین برنامه صدای زندگی با محوریت سبک زندگی قرآنی برای مخاطبان برنامه‌های خود را ارایه می‌کند. این برنامه‌ها در موضوعات مختلفی همچون انتخاب همسر، تربیت فرزندان، تعامل زوجین راهکارهای موثر قرآنی و معنوی ارایه می‌کند تا پنجره‌ای به سوی هدایت و سعادت بشری باشد که خوشبختانه طبق آمار واصله بسیاری از مخاطبان ضمن آشنایی با این برنامه‌ها از تحول در زندگی خود سخن گفته‌اند.

بنا بر این گزارش، استاد منصور قصری‌زاده، قاری بین‌المللی کشورمان ضمن ارتباط تلفنی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به راهکارهای مؤثر برای تقویت برنامه‌های شبکه رادیویی قرآن گفت: خوشبختانه این شبکه رادیویی طی سه دهه فعالیت خود برنامه‌های مؤثر و اقناع‌کننده‌ای پخش کرده و اکنون نیز نیازمند پرداختن به محتوا و تعمیق برنامه‌های قرآنی در این شبکه هستیم.

بنا بر این گزارش، استاد سیدمهدی سیف، استاد بین‌المللی قرآن با اشاره به لزوم ارایه برنامه‌های تخصصی آموزش عمومی قرآن در شبکه رادیویی قرآن تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب شکوهمند ایران تحکیم برنامه‌های قرآنی و توجه به موضوعات مختلفی همچون حفظ و قرائت قرآن است البته برای رسیدن به اهداف عالیه و موضوعات قرآنی نیازمند یک دوراندیشی هستیم و باید رادیو قرآن برای آموزش عمومی قرآن در سطح کل کشور نگاه ویژه‌ای داشته باشد همان‌طور که خدا می‌فرماید کسی که به آیات وحی تمسک جوید از تاریکی به نور رهنمون می‌شود ما نیز باید جامعه را به سمت نور قرآن هدایت کنیم. رادیو قرآن می‌تواند با راه‌اندازی شبکه تخصصی آموزش عمومی قرآن، قرائت، درک مفاهیم و حفظ آیات الهی را در سطح گسترده‌ای ویژه مخاطبان ارایه کند.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین