عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۱۴۵
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۲

عقیق: امام جماعت ایتالیا و رییس اتحادیه اقلیت های اسلامی این کشور«الیسار عز الدین» خواهان دادن صفت «رسمیت» به اسلام و برابری آن با کاتولیک شد.
بر اساس گزارش پایگاه خبری صوت روسیا؛ وی به عنوان امام جماعت مسجد بزرگ فلورانس گفت: 1.7 میلیون مسلمان در ایتالیا زندگی می کنند که دارای 700 مسجد هستند؛ آنان در فعالیت های اقتصادی کشور مشارکت وسیع دارند و اسلام فرهنگ کشور را پر رونق کرده است .
وی در گفت و گو با پایگاه خبری مذکور صوت روسیا-  با اشاره به این که ایتالیا کشوری می باشد که آزادی دینی را به رسمیت شناخته است؛ از دولت این کشور خواست تا زمینه های رسمیت دادن به اسلام را فراهم کرده و با مسوولین اسلامی توافق نامه ای مانند توافق نامه کلیسای کاتولیک منعقد سازد.
طبق گفته های وی دولت ایتالیا اقدام به منعقد کردن توافق نامه های رسمیت با اقلیت های دینی کوچک تر همچون بوداییان، هندوها و یهودیان نموده است.
»
اگوستیو سلاردو» از کارشناسان امور دینی ایتالیا گفت: عدم رسمیت دادن به اسلام باعث شده است تا مسلمانان نتوانند مالیات خود را همچون کاتولیک ها به مصرف فعالیت هایی برسانند که برای اقلیت اسلامی مفید باشد.
وی با اشاره به این که در ایتالیا سازمان اسلامی واحد و قدرتمندی وجود ندارد،اطهار داشت: در صورتی که دولت با اقلیت مسلمان توافق نامه رسمیت دادن به اسلام منعقد کند؛ گروه های افراطی مسیحیت علیه برابری خود با مسلمانان اعتراض خواهند کرد.


منبع:شفقنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین