عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۱۴۳
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۳
از ميان درهاي فراواني كه براي ورود به مسجدالحرام و صحن اصلي بيت خدا قرار داده شده در حال حاضر حدود ۸ در اصلي برروي زائران باز است.

عقیق: به دنبال اجراي طرح توسعه در مسجدالحرام ورودي و خروجي‌هاي اين مسجد تغيير كرده و در حال حاضر تمامي درهاي منتهي به خانه كعبه باز نبوده و تنها درهاي سمت شمالي بيت خدا بر روي زائران باز است.
براساس اين گزارش در شرايط كنوني تمامي درهاي ورودي و خروجي مسجدالحرام از مقابل حجر اسماعيل (ع) به سمت ضلع جنوبي بيت خدا تا مقابل باب خانه كعبه، پشت مقام ابراهيم و درهاي موازي با حجر الاسود و بالا‌تر بسته است و هيچگونه رفت و آمد در آن‌ها وجود ندارد و جلوي اين در‌ها با حفاظ‌هاي فلزي مسدود شده است و كارگران سخت در حال ساخت و اجراي طرح توسعه حرم هستند.
گفتني است با توجه به آنچه گفته شد و براساس مشاهدات خبرنگار ما، زائران بيت الله الحرام در حال حاضر از محل ايستگاه‌هاي اتوبوس در موقف غزه به سمت درهاي «باب مروه» و «باب صفا» حركت كرده و پس از طي مسافتي خود را به ورودي باب اسماعيل يا باب حنين مي‌رسانند و از اين طريق به زيارت خانه كعبه مشرف مي‌شوند.
همچنين زائراني كه از سمت شمالي مسجدالحرام يعني از طرف كوه ابوقبيس و برج ساعت به حرم مشرف مي‌شوند از باب‌هاي «بلال، حنين، اسماعيل، اجياد و باب ملك عبدالعزيز به حرم و زيارت خانه خدا مي‌روند.
بنابراين هم اكنون با توجه به محدوديت‌هايي كه در پي اجراي طرح توسعه در حرم امن الهي به وجود آمده رفت و آمد زائران به داخل مسجدالحرام از درهاي» مروه وصفا، اجياد، اسماعيل، بلال، حنين، ملك عبدالعزيز و چند در فرعي انجام مي‌گيرد و درمقابل اين مكان‌ها شاهد ازدحام زائران هستيم.
شايان ذكر است چندي پيش «عبدالله بن مهنا الطميح» مدير اداره درهاي مسجد الحرام گفته بود: «از مجموع درهاي مسجدالحرام، پانزده درب براي نيازهاي ويژه اختصاص داده شده است كه اين در‌ها عبارند از: درب ملك عبدالعزيز، اجياد الجديد، حنين، صفا، آسانسور «المروه»، باب المروه، آسانسور مراد، آسانسور القراره، القراره، العمره، درب
۶۴، درب ۷۴، درب ۸۴ و درب ۹۴.
وي افزود: علاوه بر اين در تمامي زواياي مسجدالحرام، پله‌هاي برقي نصب شده است كه تعداد آن‌ها به هفت پله برقي مي‌رسد و ورود و خروج زائران را تسهيل مي‌كند.




منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین