عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۳
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس از رونمایی سه درب مطلای حرم مطهر امامین جوادین (ع) همزمان با نماز مغرب امروز ۲۷ بهمن ماه در شهر شیراز خبر داد.

عقیق: جابر مهدیار ، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره رونمایی از سه درب مطلای حرم مطهر امامین جوادین(ع)، گفت :این 3 درب طلای حرم مطهر امامین کاظمین(ع) در طول یک سال گذشته ساخته شده است .
وی با بیان اینکه مراسم رونمایی این 3 درب امروز، همزمان با نماز مغرب و عشا ء و با حضور علما و روحانیون، مقامات و مسئولین در شهر شیراز برگزار می شود، ادامه داد :این دربها با تامین مالی فرهنگیان استان فارس، بیت مرحوم سید عبدالباقی آیت اللهی و مردم شهرستان اقلید ساخته شده است.

مهدیار با بیان اینکه در سازه این دربها 12 متر مکعب چوب ساج به همراه قطعات قلمزنی شده نقره و مس با آبکاری طلا به کار رفته است، اظهار کرد: درب بزرگتر به طول 6٫80 متر و عرض 3٫60 متر و دربهای متوسط نیز به طول 4٫80 متر و عرض 3٫20 متر ساخته شده است.
رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس خاطرنشان کرد:در درب بزرگ 170کیلوگرم مس 15 کیلوگرم نقره و 2 کیلوگرم طلا استفاده شده و دربهای متوسط نیز شامل 140 کیلوگرم مس ،15 کیلوگرم نقره و 1 کیلوگرم طلا هستند.

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین