عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۴:۴۳
جلد نهم کتاب « دایرة المعارف قرآن کریم» جهت استفاده قرآن‌پژوهان بر روی پایگاه مرکز فرهنگ و معارف قرآن بارگزاری شد.

عقیق: نسخه دیجیتالی جلد نهم«دایرة المعارف قرآن کریم» از آثار برجسته و منحصر به فرد قرآنی جهان اسلام که توسط گروهی از صاحب نظران و محققان مرکز فرهنگ و معارف قرآن تالیف و تدوین شده است، بر روی پایگاه اینترنتی مرکز فرهنگ و معارف قرآن قرار گرفت.

از ویژگی‌هاى این دایرة المعارف استوارى آن بر پایه نظام الفبایى در چینش مدخل‌ها؛ استفاده از منابع اصیل، متقن و دست اول؛ ارائه ی همه آرا و مبانى اصلى در هر موضوع؛ برخوردارى از نظام ارجاع درون و برون مقاله اى و بهره ورى از نثر معیار می باشد .

دایرة المعارف قرآن کریم مجموعه ای 30 جلدی از معارف و علوم قرآنی است که به صورت الفبایی و موضوعی از سوی مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیش از سه هزار موضوع و مدخل اصلی و ارجاعی در حال تهیه و تدوین است.

تاکنون 11 مجلد از این مجموعه آثار از سوی انتشارات بوستان کتاب دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و منتشر شده است.

جلد نهم شامل 64 مدخل اصلی و 20 مدخل ارجاعی است و از مقاله «تناسخ» شروع و تا مقاله «جمع» ادامه می‌یابد، مدخل‌هایی مانند توحید، توسل، توکل در مباحث کلامی و تورات، ثمود در مباحث ادیان و توبه، تواضع در مباحث اخلاقی و همچنین تیمم در مباحث فقهی از مهم‌ترین موضوعاتی هستند که در این مجلد مطرح شده‌اند.

پیش از این نیز، آثار دیگری از مرکز فرهنگ و معارف قرآن همانند: فرهنگ قرآن، فرهنگ موضوعی تفاسیر، تفسیر راهنما، جرعه‌ای از زلال قرآن و پرسمان‌های قرآنی امر به معروف و نهی از منکر، خداشناسی، معاد، نبوت، قرائت قرآن، علوم قرآنی، امام حسین علیه السلام، نماز، پیامبر اعظم صل الله علیه وآله و همچنین پرسمان‌های برایم از قرآن بگو، سر سفره خدا، با بهار دل‌ها ویژه نوجوانان، زن از زبان قرآن و درآمدی بر اجتهاد از منظر قرآن بر روی پایگاه اینترنتی مرکز فرهنگ و معارف قرآن و در دسترس کاربران قرار گرفته بود.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
UNITED ARAB EMIRATES
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
0
0
خواهشمنديم مرحمت نموده و لينك سايت را نيز در خبر درج نماييد. با تشكر و التماس دعا
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین