عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۰۶۶
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۹
سخنرانی حجت الاسلام صادقی و مداحی حاج عبدالرضا هلالی، حاج امیر تاجری، کربلایی حسین یعقوبیان و کربلایی حسین ابراهیمی در هیئت الرضا
اگر تو توسل را قبول نداری به این دلیل است که مومن نیستی، هر کسی توسل را قبول ندارد مومن نیست، مومن واقعی کسی است که توسل را قبول داشته باشد...

 هیئت الرضاهلالی

مداحی در هیئت الرضا

عقیق: مراسم هفتگی هیئت الرضا (ع)، جمعه شب با سخنرانی حجت الاسلام شیخ مرتضی صادقی و مداحی حاج عبدالرضا هلالی، حاج امیر تاجری، کربلایی حسین یعقوبیان و کربلایی حسین ابراهیمی در حسینیه موسی بن جعفر (ع) برگزار شد.

در این مراسم رضا هلالی نیز سخنانی درباره فیلم رستاخیز گفت که می توانید اینجا بخوانید؛


نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام صادقی را بخوانید:

*فرقه وهابیت فرقه ایست که خود علمای اهل تسنن آنها را تکفیر می کنند، فقط ما نیستیم که به آنها فرقه تکفیری می گوئیم.

*پشت سر وهابیت صهیونیست نهفته است، پشت سر وهابیت اسرائیل و انگلیس هستند، خوب هم دارند هزینه می کنند، هشت میلیون نسخه کتاب در مورد تبلیغ وهابیت از زمان های قدیم تا به امروز چاپ شده است.

*چهل هزار سایت اینترنتی به تبلیغ وهابیت الان مشغولند. در جهان ده هزار عنوان کتاب و جزوه بر علیه شیعه منتشر شده، تا الآن.

* بعد از اینکه انقلاب اسلامی ظهور پیدا کرد و به پیروزی رسید در سال 57، اینها گفتند که این رژیم پهلوی که به دست امام از این مملکت خارج شد، مسلح بودند، اما آنهائی که اینها را بیرون کردند، اسلحه نداشتند اما با تمام قدرت به رهبری امام آمدند و اینها را بیرون کردند، آنها فهمیدند که مذهب رسمی این مملکت و این نظام و این مردم تشیع است. گفتند تشیع با این قدرت توانست پهلوی 2500 ساله را از این مملکت بیرون بکند، پس قدرتشان خیلی زیاد است. لذا اگر ما با اینها کاری نداشته باشیم، تمام اهل تسنن را شیعه می کنند و مسیحی ها را هم مثل خودشان می کنند.

*گفتند: چه کنیم؟ همان فرقه وهابیتی که در عربستان کلیدش را محمدبن عبدالوهاب زد، را در بین شیعه هم رسوخ بدهیم. اندیشمندان و پژوهشگرانشان گفتند: باید مقابل مکتب اهل بیت(ع) بایستیم، مقابل مکتب علوی و فاطمی بایستیم. و این قضیه را در بین جوانان شیعه و در ایران تبلیغ کردند و من و شما باید به فکر باشیم. بعضی از جوانان ما فریب خوردند، گفتند: راست می گوید: توسل یعنی چه؟ گریه یعنی چه؟ زیارت یعنی چه؟ و این حرف های مفتی که خود اهل تسنن هم قبول ندارند، و ما هم نباید قبول داشته باشیم.

*قرآن در مورد توسل می فرماید: با وسیله بیایید در خانه من، سوره مبارکه مائده آیه 35 « يا أَيهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيهِ الْوَسِيلَةَ » در این آیه آمده است که: ای مومنین، او خطابش به ماست، اگر تو توسل را قبول نداری به این دلیل است که مومن نیستی، هر کسی توسل را قبول ندارد مومن نیست، مومن واقعی کسی است که توسل را قبول داشته باشد، طبق آیه قرآن. ای مومنین، تقوا پیشه کنید، به سوی خدای بزرگتان یک وسیله ای فراهم بکنید.

*ما دو قسم توسل داریم، یکی توسل به اعمال صالح است که خود اهل تسنن تایید می کنند این آیه شریفه را، اینهایی که من دارم برای شما می گویم نه فقط نظر من باشد، نه فقط علامه مجلسی در کتاب الغدیر می گوید، بلکه سیوطی در کتاب خودش هم گفته، سیوطی یک عالم سنی است، اما وهابیت اینها را قبول ندارند، یعنی وهابیت علمای اهل تسنن را هم قبول ندارد، همانطوری که علمای اهل تسنن آنها را قبول ندارند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین