عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۰۴۴
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
عقیق: دبیر اجرایی هشتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی از اعلام نتایج مرحله اول هشتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی خبر داد.

مصطفی زیبایی نژاد دبیر اجرایی هشتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی گفت: با عنایت خداوند متعال و توجه خاص حضرت بقیه الله الاعظم (عج) هشتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی ویژه نوجوانان و جوانان 12 تا 30 سال با توجه به تاکید مقام معظم رهبری (حفظه الله) بر حمایت و حراست و آموزش مداحان به ویژه جوانان و کشف استعداد های جدید سراسر کشور با ارسال حدود 2000 اثر در سه رشته مداحی، شعر و دعاخوانی به دبیرخانه سوگواره برگزار گردید، در رشته ی مداحی برادران برگزیدگان مرحله اول در چهار رده سنی 12 تا 16، 16 تا 20 ، 20 تا 25 و 25 تا 30 در روز 9 اسفندماه سال جاری صبح تا ظهر با یکدیگر به رقابت می پردازند و و ان شاء الله در مراسم اختتامیه که بعد از ظهر همان روز برگزار خواهد شد، از برندگان تجلیل می شود.

زیبایی نژاد افزود: آثار دریافت شده توسط دبیرخانه سوگواره در رشته مداحی خواهران نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است که به حول قوه الهی تا اوایل هفته آینده به برندگان آن اطلاع رسانی خواهد شد.

در زمینه شعر که امسال به لطف خداوند باری تعالی آثار بسیار زیادی ارسال شده است، مرحله اول داوری ها انجام شده است و قرار است این بخش در سه مرحله داوری شود که نتایج آن تا هفته اول اسفندماه اعلام خواهد شد.

همانطور که قبلا هم گفته بودیم داوری بخش شعر به نحوی صورت می پذیرد که اشعاری حائز اهمیت است که قابل استفاده در هیات ها باشد و باعث افزایش تولیدات شعر در مداحی ها و هیئات باشد.

همچنین دبیر اجرایی هشتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی از برگزاری مراسم اختتامیه این سوگواره خبر داد و افزود آیین اختتامیه و اهدای جوایز هشتمین سوگواره نواها و اشعار آیینی با سخنرانی جناب آقای مهندس عزت الله ضرغامی ریاست محترم سازمان صدا و سیما و با حضور مداحان و شعرای پیشکسوت و جوان میهن اسلامی در تاریخ 9 اسفند ماه 92 از ساعت 15 در مجموعه فرهنگی سرچشمه (یادمان شهدای هفتم تیر) واقع در خیابان بهارستان، قبل از چهارراه سرچشمه، کوچه شهید صیرفی پور برگزار خواهد شد.

گفتنی ست اسامی راه یافتگان به مرحله دوم این سوگواره در رشته مداحی در سایت هیات رزمندگان اسلام به آدرس www.e-heyat.com  قابل مشاهده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین