عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۵۵
مداحی حاج حسین سازور در یادواره شهدای شهرستان شهریار ، مسجد حضرت ولی عصر(عج) کرشته
در دوره ای در فیلم های سینمایی تصویری غیر واقعی از رزمنده های ما نمایش داده شد که که مثلا یک بسیجی صدها عراقی را از پا در می آورد و برای مردم این سوال ایجاد شد که اگر اینگونه بود چرا جنگ ما هشت سال طول کشید.
گزارش تصویری یادواره شهدای شهریار

  صوت مداحی حاج حسین سازور
عقیق: مراسم یادواره شهدای شهرستان شهریار با حضورخانواده معظم شهدا، ایثارگران و مردم قدرشناس این شهرستان با مداحی حاج حسین سازور در مسجد حضرت ولیعصر(عج) کرشته برگزار شد.

به گزارش عقیق در ابتدای این مراسم امام جماعت مسجد حضرت ولی عصر(عج) ضمن خیر مقدم گفتن به مردم و مسئولین حاضر در مراسم به رشادت های مردم شهریار در ایام دفاع مقدس اشاره کرد.

در ادامه مراسم گروه همخوانی موسی بن جعفر (ع) به اجرای مراسم پرداخت. نورالدین عافی راوی کتاب ارزشمند «نورالدین پسر ایران» دیگر مهمان این مراسم بود.

در فیلم ها تصویر واقعی رزمندگان نشان داده نشد

این جانباز دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از دوران نبرد هشت ساله گفت: ما در ابتدای انقلاب کوچکترین آشنایی با تاکتیک های نظامی و ابزار های جنگی نداشتیم و همین امر دشمن را به این طمع انداخت که با کوچکترین هجمه به کشور ما تنها مقاومتی که صورت خواهد گرفت از سمت ارتشی بی روحیه و ضعیف است . اما آن چیزی که موتور محرکه ملت شد نََفَس گرم امام بود که باعث شد سیل خروشان مردم به سمت جبهه ها سرازیر شوند.


نورالدین عافی گفت: من خاطرم هست در اولین روزهای جنگ حدود سیزده ساله بودم و در تاکسی از سمت میدان خراسان در حال حرکت بودم که اخبار اعلام کرد عراقی ها شوش را محاصره کرده اند. من فوری از تاکسی پیاده شدم و به سمت میدان شوش رفتم و دیدم هیچ خبری نیست. وقتی موضوع را به برادرم گفتم برایم توضیح داد که شوش یکی ازشهرهای استان خوزستان است. با این خاطره می خواهم به این برسم که امثال ما اینقدر بعضا بی اطلاع بودیم ولی رفته رفته در جنگ به پختگی رسیدیم و آن حماسه ها آفریده شد. به همین خاطر است که حضرت امام(ره) فرمود جنگ یک دانشگاه بود.

ما باید در معرفی و شناساندن آن دوران به مردم هر کاری که از دستمان برمی آید انجام دهیم. متاسفانه در دوره ای در فیلم های سینمایی تصویری غیر واقعی از رزمنده های ما نمایش داده شد که که مثلا یک بسیجی یک تنه صدها عراقی را از پا در می آورد و آنقدر روی این موضوعات تاکید شد که برای مردم این سوال ایجاد شد که اگر اینگونه بود چرا جنگ ما هشت سال طول کشید.

ما اگر همان واقعیات جنگ را در مقابل مردم به تصویر بکشیم عظمت این شهدا بیشتر معلوم خواهد شد.ما درجنگ فقط با عراق نجنگیدیم تمام دنیا هم از لحاظ تجهیزات هم نیرو و هم اطلاعات پشتیبان عراق شده بودند که این انقلاب نو پا را از پا در بیاورند ولی آنچه که ما را پیروز کرد ایمان و عشق به امام بود. من خاطرم هست در جبهه ها اگر به گوشمان می رسید که حضرت امام از موضوعی ناراحت هستند تا صبح بعضی از بچه ها گریه می کردند. امروز هم همینطور است. اگرهمینطور پشتیبان و گوش به فرمان رهبرمان باشیم دشمنان این انقلاب هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

چه کسانی از باب الجهاد وارد بهشت می شوند

سخنران دیگر این مراسم آیت الله علی خاتمی امام جمعه زنجان بود. وی نیز در سخنانی ضمن ارج نهادن به برگزاری چنین مراسم هایی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند : زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست. این سخن اهمیت چنین فعالیت هایی را می رساند.

در روز قیامت وقتی همه مردم نگرانند که نامه اعمالشان به دست راست شان داده می شود یا دست چپشان ناگهان همه اهل محشر می بینند که عده ای بدون حساب و کتاب از دری به نام باب الجهاد وارد بهشت می شوند. اهل محشر سوال می کنند که این ها پیامبران کدام عصرند که اینگونه بدون سوال و جواب وارد بهشت می شوند. پاسخ می شنوند که این ها پیامبر نیستند بلکه پیامبران هم به آن ها خوش آمد می گویند.


اینها کسانی هستند که در را خدا خونشان به زمین ریخته و با اولین قطره خونشان همه گناهانشان آمرزیده شده است.

رهبر انقلاب زمانی فرمودند واقعه کربلا از صبح تا عصر در کل هشت ساعت بیشتر نبوده ولی هزار و چهارصد سال است که اسلام را سرپا نگه داشته است. جنگ هشت ساله ها ما هم حد اقل هشتصد سال باید قدرت نگهبانی از انقلاب را داشته باشد.

به گزارش عقیق، پایان بخش این مراسم نیز مداحی حاج حسین سازور بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین