عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
چاپ چهارم کتاب «از عرش تا عرش» با موضوع تحلیل زندگی سیاسی حضرت فاطمه زهرا(س) از سوی مجتمع فرهنگی عاشورا منتشر و روانه بازار نشر شد.
عقیق: کتاب«از عرش تا عرش» دارای هفده فصل نظیر «اشعار»، «خطبه فدکیه»، «احادیث حضرت زهرا (س)»، «شهادت»، «فدک»، «آتش به جان شمع فتد کاین بنا نهاد»، «غصب خلافت»، «مردم‌داری»، «تلخ‌ترین حوادث تاریخی»، شوهرداری»، «ازدواج»، «نام‌گذاری» و «علاقه خداوند به حضرت زهرا (س)»، است.

کتاب «عرش تا عرش»، تاریخ تحلیلی زندگی حضرت زهرا (س) است؛ اگرچه فصل‌هایی از این کتاب به مسائل شخصی حضرت زهرا(س) اشاره دارد. عمده‌ترین هدف تألیف کتاب، توجه بیشتر به مقاومت‌های مثال‌زدنی حضرت زهرا (س) در پاسداری از ارزش‌ها است.

در بخشی از این کتاب درباره «علاقه شدید حضرت زهرا(س) به فرزند»، می‌خوانیم: انسان متعادل باید با عاطفه و با محبت باشد. دین اسلام دین تعامل، توازن، عاطفه و محبت است. به میزانی که انسان از سویدای دل به اسلام دلبستگی داشته باشد، صمیمی‌تر و باصفاتر است. وقتی خداوند، رحمان، رحیم، کریم، ودود، رئوف، غفور، خلیل، حبیب و صدیق باشد، پیامبر خود را نیز با همین مشخصات مبعوث می‌کند و بر همین روش توصیه می‌فرماید.

حضرت زهرای مرضیه (س) فرزند راستین اسلام و فرزند قرآن و تربیت شده خداوند و آگاه از مسائل پشت پرده‌اند. خلاصه بخشی از مسائل پشت پرده که «سرالاسرار» است، محبت و مودت پروردگار به بندگان و عفو و بخشش کردگار است، چنان که خود می‌فرماید: «مشخصه بارز و جاودانی خدا رحمت و محبت است«.

زهرای مرضیه (س) نیز این گونه بودند. حضرت زهرا (س) بعد از علاقه‌مندی زایدالوصف به امام مجتبی (ع) با امام حسین (ع) بسیار مهربان و صمیمی بودند. صمیمیت لزوماً همیشه فقط به معنای اظهار علاقه نیست، بلکه برنامه‌ریزی دقیق و اجرای دقیق برنامه برای تزکیه و تعلیم فرزند هم هست. البته این برنامه‌ریزی در راستای همان محبت آشکار و عمیق است.

حضرت زهرا (س) در برنامه‌ای نانوشته، هر روز برای پرورش فرزندان خود دستورالعمل مخصوصی را به اجرا در می‌آوردند. این برنامه‌ها با روحیه و نیاز سنین مختلف فرزندان کاملاً هماهنگی داشت.

فرزندان در محیطی مأنوس و صمیمی تربیت می‌شدند و راه سعادت خود را در محضر مادر دنبال می‌کردند، جالب است اضافه کنیم به رغم مشغله عبادی و اجتماعی حضرت زهرا (س)، آنی ایشان از پرداختن به فرزندان خود غافل نمی‌شدند. این موضوع با کار و تلاش اجتماعی مغایرت ندارد. اگر انسان برای زندگی خود برنامه داشته باشد، هم به عبادت خود می‌رسد و هم به پدرداری، شوهرداری، مردم‌داری، خانه‌داری و هم تربیت فرزند، تقسیم کار، دقت در اجرا، توجه به صحت امور، تنظیم همه امور بر اساس برنامه می‌کند.

مجتمع فرهنگی عاشورا کتاب «از عرش تا عرش» با موضوع تحلیل زندگی سیاسی حضرت فاطمه زهرا (س) تألیف «علی‌محمد بشارتی» را در 383 صفحه و با قیمت 12000 تومان برای چهارمین بار تجدید چاپ و روانه بازار نشر کرده است.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین