عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۹۶۸
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی(ص) گفت: جامعه‌المصطفی افتخار دارد که تا کنون توانسته 30 هزار دانش آموخته تربیت کند که هر کدام از آن‌ها در خدمت‌رسانی علمی و فرهنگی دینی و اجتماعی به جوامع بشری نقش فعالی ایفا می‌کنند.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین مجید حکیم الهی در قم با بیان اینکه مراکز علمی آموزشی و دانشگاهی به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند، گفت: دسته اول مراکزی هستند که توجه آنها به تربیت کارآمد است، اما بعد از فارغ‌التحصیلی دیگر ارتباط چندانی با فارغ‌التحصیل ندارند و دانشجو باید زمینه کاری خود را فراهم کند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی بیان کرد: مراکز آموزشی بعضاً بدون توجه به نیازهای جامعه دانشجو پذیرش می‌کنند و دغدغه این مراکز شغل دانشجو نیست.

وی با بیان اینکه دسته دوم از مراکز علمی مراکزی هستند که علاوه بر آموزش دغدغه شغل او را هم دارند، عنوان کرد: این مراکز بر اساس هدف و برپایه مسئولیت دانشجو تربیت می‌کنند.

حکیم الهی با اشاره به اینکه دغدغه این مراکز اشتغال فارغ‌التحصیلان و تاسیس رشته و تربیت نیرو بر اساس نیاز جامعه هدف است، گفت: این مراکز گاهی دوره آموزشی را تنها یک مرتبه برگزار می‌کنند، به این دلیل که احساس می‌کنند که یک دوره پاسخگوی نیاز جامعه است.

وی با بیان اینکه به این دسته مراکز رسالت مدار اطلاق می‌شود که بر اساس رسالت و مسئولیت نیروهای خود را تربیت می‌کنند، تصریح کرد: جامعة‌المصطفی که یک نهاد علمی و حوزوی و با بهره‌گیری از عالی‌ترین استانداردهای آموزشی است از دسته دوم به شمار می‌رود.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی با بیان اینکه جامعه‌المصطفی علاوه بر دغدغه آموزش و پژوهش و تربیت نیرو به دو اصل اساسی توجه دارد، افزود: کارآمدی فارغ‌التحصیلان و ایجاد زمینه شغلی برای آن‌ها و دغدغه نیاز جامعه هدف به رشته‌ها و مواد تحصیلی دو اصل اساسی جامعه‌المصطفی است.

وی بیان کرد: بر این اساس جامعه‌المصطفی ارتباط تنگاتنگی با دانش آموختگان خود برقرار کرده و گاه رشته‌ای را حذف کرده و گاه رشته جدیدی را تاسیس می‌کند و بعضی از رشته‌ها را متناسب با نیاز جامعه هدف و احتیاج منطقه‌های مختلف باز تعریف می‌کند.

حکیم الهی تصریح کرد: جامعه‌المصطفی افتخار دارد که تا کنون توانسته 30 هزار دانش آموخته تربیت کند که هرکدام از آن‌ها در خدمت‌رسانی علمی، فرهنگی، دینی و اجتماعی به جوامع بشری نقش فعالی ایفا می‌کنند.

وی بیان کرد: به برکت حضور علمی و فرهنگی دانش آموختگان جامعة‌المصطفی سطح فرهنگ و علم و دانش جوامع مختلف تعالی پیدا کرده است.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه‌المصطفی گفت: ارتباط ناگسستنی جامعه با دانش آموختگان موجب تعالی و افزایش سطح علمی جامعه‌المصطفی شده است.

وی با اشاره به شاخص‌های انتخاب افراد دعوت شده به ششمین گردهمایی دانش آموختگان جامعه‌المصطفی(ص) بیان کرد: سطح تحصیلات، میزان تأثیرگذاری در کشور هدف و فعالیت‌های اجتماعی و دینی فرد بخشی از شاخص‌های در نظر گرفته شده، برای دعوت از دانش آموختگان است.

حکیم الهی افزود: جامعه‌المصطفی(ص) با تمام فارغ‌التحصیلان در ارتباط بوده و در راستای دانش‌افزایی و مهارت افزایی با آن‌ها ارتباط دارد.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین