عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۹۳۷
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۶
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: حکم اعدام ۱۶ زندانی حافظ قرآن کریم زندان مرکزی اصفهان، به دلیل حفظ قرآن لغو شد.

عقیق: حجت‌الاسلام رضا صادقی اظهار کرد: 16 نفر از زندانیان زندان مرکزی اصفهان که محکوم به اعدام بودند، به دلیل حفظ  قرآن بخشیده شدند.

وی تصریح کرد: پیش از ظهر امروز اداره اوقاف ناحیه یک شهرستان اصفهان اقدام به برگزاری محفل انس با قرآن کریم در زندان مرکزی اصفهان کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد: این مراسم به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر در زندان مرکزی با حضور رئیس زندان و 2هزار زندانی برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مراسم با نوای دلنشین قاری بین المللی، محمدرضا حق شناس با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار شد، خاطرنشان کرد: در حاشیه این مراسم حکم اعدام 16 نفر از زندانیان لغو و به حکم حبس ابد تغییر یافت.

صادقی بیان کرد: 5 نفر از این افراد را بانوان و بقیه آقایانی بودند که توانسته بودند با حضور در طرح ملی حافظان قرآن کریم، مبادرت به حفظ 5 جزء و بیشتر کنند.

وی با بیان اینکه حکم یکی از این زندانیان به 15 سال حبس تغییر یافت، خاطرنشان کرد: بر اساس بخش‌نامه موجود در این حوزه، زندانیانی که مبادرت به حفظ قرآن نمایند در صورت بررسی کارشناسان به حکم آنان تخفیف داده می‌شود و می‌توانند از مجازات های سنگین همچون اعدام، حبس ابد رهایی یابند.



منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین