عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۹۱۶
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس خبرداد:
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: از سه درب مطلای حرم مطهر امامین جوادین(ع) ساخته شده توسط هنرمندان استان فارس هفته آینده پرده برداری می شود.

عقیق: جابر مهدیار، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس گفت: مراسم رونمایی از سه درب مطلای حرم مطهر امامین جوادین که در طول یک سال گذشته ساخته شده است یک شنبه 27 بهمن ماه با حضور علما و روحانیون، مقامات کشوری و مسئولین ستاد در شهر شیراز برگزار می شود.


وی افزود: این دربها که شامل یک درب بزرگ و دو درب متوسط است با تامین مالی فرهنگیان استان، مردم شهرستان اقلید و بیت مرحوم سید عبدالباقی آیت اللهی ساخته شده است.
مهدیار با بیان اینکه اساتیدی چون مهدی رضایی، رحیم زرین کفش در قلم زنی و حیدر علی حقیر، حمید رمضان زاده در زمینه درودگری این دربها فعالیت کرده اند، گفت: در سازه این دربها 12 متر مکعب چوب ساج به همراه قطعات قلمزنی شده نقره و مس با آبکاری طلا به کار رفته است.

وی درباره سایر مشخصات این دربها گفت: درب بزرگتر به طول 6.80 متر و عرض 3.60 متر و دربهای متوسط نیز به طول 4.80 متر و عرض 3.20 متر ساخته شده است که در درب بزرگ 170کیلوگرم مس 15 کیلوگرم نقره و 2 کیلوگرم طلا استفاده شده و دربهای متوسط نیز شامل 140 کیلوگرم مس ،15 کیلوگرم نقره و 1 کیلوگرم طلا هستند.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین