عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۹۰۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۳:۵۸
این قاری برجسته جهان اسلام که فعالیت‌های تبلیغی بسیاری داشته در سفر به کشورهای اروپایی و آمریکایی مسیحیان بسیاری را به اسلام علاقه‌مند و مسلمان کرده است.
عقیق: از جمله استادان خوش‏‌خوان قرآن کریم، «راغب مصطفى غلوش‏» است که بسیاری از مشتاقان قرائت این کتاب مقدس شیوه تلاوت او را سرمشق خود قرار مى‏دهند.


راغب غلوش پنجم جولای سال ۱۹۳۸ میلادی در یکی از روستاهای مصر چشم به جهان گشود. وی در دوران کودکی علاقه بسیاری به فعالیت‌های قرآنی داشت اما پدرش می‌خواست که وی را به تحصیل علوم ابتدایی بفرستد تا صاحب پست بزرگی شود.

در روستایی که راغب زندگی می‌کرد مکتب‌های بسیاری به فعالیت‌های قرآنی می‌پرداختند و مردم نیز به حفظ قرآن کریم توسط فرزندانشان همت می‌گماشتند تا آنها را روزی عالم خطاب کنند.

روزی یکی از نزدیکان به پدر راغب، حاج مصطفی غلوش پیشنهاد می‌کند که فرزندش را به یکی از اساتید حفظ بسپارد تا حفظ قرآن را به او بیاموزد، به خاطر اشتیاق و عرق دینی شدیدی که در دل اهل روستا مانند حاج مصطفی وجود داشت او با این نظر موافقت کرد و به راغب گوشزد کرد که هر روز پس از درس به مکتب برود تا بتواند حافظ کل قرآن شود.

راغب کمتر از هشت سال داشت که به دلیل استعدادش در امور قرآنی به ویژه صدای زیبا در تلاوت توجه اساتید روستا را به خود جلب کرد و همین امر باعث شد که راغب تا قبل از ۱۰ سالگی موفق به حفظ قرآن کریم شود و بعد از حفظ قرآن به یادگیری فنون تلاوت بپردازد.

در سن ۱۴ سالگی ذکر خیرش به روستاهای همجوار رسید. قاری جوان راغب مصطفی غلوش توانست در نوجوانی و قبل از ۱۸ سالگی برای خود مجد و عظمتی بیافریند و به دلیل صوت تلاوت دلنشین به کشورهای مختلفی سفر کند.

این قاری برجسته جهان اسلام با تلاوت‌های دلنشین نقش مهمی در ترویج فرهنگ اسلامی در جهان ایفا کرده است به طوری که وی با سفر به کشورهایی همچون فرانسه، انگلیس، آمریکا و کانادا توانسته بسیاری از مسیحیان را به اسلام علاقه‌مند کند.

وی با بهره‌گیری از سبک استاد مصطفی اسماعیل توانست سبکی زیبا و منحصر به‌ فرد برای خود برگزیند، سبکی که البته با تمام ظرافت‌های خود در بین قاریان جوان ما تا حدودی ناشناخته است.

در ادامه فرازی از تلاوت آیه ۷۶ سوره مبارکه «نساء» با صدای این استاد برجسته مصری کاری از گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما تقدیم مخاطبان می‌شود.


فیلم
فرازی زیبا از تلاوت سوره نساء توسط استاد «غلوش»

منبع:افکارنیوز


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین