عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۸۸۶
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۴
يكي از شيعيان فعال در شهر مدينه منوره با ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي و برنامه‌هاي مذهبي شيعيان در اين شهر از فعاليت بيش از ۶۰ حسينيه و مسجد در اين شهر مقدس خبر داد.

عقیق:شيخ مدني از شيعيان شهر مدينه منوره در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج، گفت: در حال حاضر بيش از ۶۰ حسينيه شيعي در شهر مدينه منوره فعال است و به صورت هفتگي مجالس و محافل روضه در اين حسينه‌ها برگزار مي‌شود.
وي افزود: بيشتر اين حسينيه‌ها به صورت خانگي اداره مي‌شوند و هر طايفه يا قبيله‌اي از شيعيان، بخشي از منازل مسكوني خود را به اين محفل اختصاص داده‌اند و عنوان حسينيه برآن گذاشته‌اند.
اين شيعه سعودي تصريح كرد: خوشبختانه استقبال از اين محافل بسيار خوب است و شيعيان براساس شناختي كه نسبت به هم دارند به صورت هفتگي در اين جلسات حضور مي‌يابند و به ذكر مصيبت مي‌پردازند.
وي ادامه داد: در اين محافل ابتدا متناسب با هر مناسبتي سخنراني و مداحي برگزار مي‌شود و در پايان جلسه از شركت كنندگان اطعام به عمل مي‌آيد و حتي بيشتر محافل عروسي شيعيان در همين حسينيه‌ها برپا مي‌شود.
شيخ مدني با بيان اينكه حسينيه‌هاي مختلفي در شهر مدينه منوره وجود دارد، افزود: البته تفاوت‌هاي ميان حسينيه‌هاي شيعيان در اين شهر با ايران اسلامي وجود دارد و آن هم اين است كه به دليل محدوديت‌هايي كه دارند اين حسينيه‌ها بدون نام و نشان فعاليت مي‌كنند ولي در ايران هر حسينيه نام و نشان خاص خود را دارد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین