عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۲
مسئول نهاد ستاد اقامه نماز کشور گفت: نباید منازل را شبیه دشمن منازل دشمن بسازیم زیرا در سبک زندگی ما تاثیر می‌گذارد.

عقیق: حجت‌الاسلام محسن قرائتی در همایشی با عنوان «شهرسازی اسلامی و تاثیر آن بر سبک زندگی» که توسط شهرداری مشهد و در مجتمع فرهنگی پارک وحدت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه امروز در دانشگاه‌های ما تولید علم بسیار کم است و بیشتر انتقال علم صورت می‌گیرد که اکثر این علم‌ها نیز غربی است.

وی بیان داشت: باید توجه داشت که چرا عمر خانه‌ها در کشور بین 30 تا 40 سال است و بعد از آن تخریب می‌شوند اما در برخی کشورها خانه بعد از 150 سال فرسوده می‌شوند.

قرائتی ادامه داد: اگر خانه‌ای در شهر ساخته می‌شود باید استحکامات لازم را داشته باشد و باید یک انقلاب مهندسی در ایران شکل گیرد که عمر خانه‌ها را افزایش دهد.

وی اضافه کرد: باید در نظام مهندسی ما یک نهضتی آغاز شود تا پول مردم ایران برای ساخت خانه از بین نرود که من اطمینان دارم مهندسین ما توان این کار را دارند و باید توجه داشت که نباید منازل را شبیه دشمن ساخت زیرا در سبک زندگی ما تاثیر می‌گذارد.

قرائتی در خصوص شهر اسلامی اظهار داشت: شهر اسلامی یعنی مردم آن با صدای اذان از خواب بیدار شوند نه اینکه در بلوار بزرگی مثل وکیلآباد مشهد بعد از 35 سال امروز به فکر ساخت مسجد بیفتیم و باید توجه داشت مساجد باید در بهترین مکان‌ها و زمین‌های شهر ساخته شوند.

مسئول نهاد ستاد اقامه نماز کشور با قدردانی از تصمیم شهردار مشهد برای ساخت 110 مسجد در شهر گفت: اگر برای ساخت این 110 مسجد، تنها یک مناره کم شود این تعداد به 120 مسجد می‌رسد و حتی می‌توان محراب را در مساجد حذف کرد زیرا نهج‌البلاغه نیز محراب را قبول ندارد و در کل به نظر من باید از تجملات بپرهیزیم.


منبع:مشرق

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین