عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۸۵۱
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۷
رییس پژوهشکده حج و زیارت:
اگر امروز حرمین عسگریین (ع) را تخریب می کنند فردا نیز به دنبال تخریب قبر امام بخاری می روند،‌ این جریان ترس توامانی از شیعه و اهل سنت دارد و هدف شبکه های آنها ورود جریان تکفیر به کشور است.
عقیق: برنامه «شب آسمانی» به تهیه کنندگی علیرضا قطبی با موضوع «انقلاب اسلامی علیه هجمه وهابیت» با حضور حجت الاسلام والمسلمین علیزاده موسوی، رییس پژوهشکده حج و زیارت از آنتن شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد.

بر پایه این گزارش در ابتدای برنامه ویدئویی از شبکه ای وهابی و ضدشیعی پخش شد که طی آن یکی از روحانیون وهابی دلشوره خود از گسترش تشیع را به وضع فجیعی بیان می کرد، ‌این شخص در حالی که روی منبر برای حاضران سخن می گفت بشدت دست هایش را تکان می داد و در قسمتی از سخنانش به شدت عصایش را به جایگاهی که ایستاده بود ضربه زده و تابلوی نصب شده پشت سرش را از دیوار کند!

حجت الاسلام علیزاده موسوی پس از پخش این ویدئو اظهار کرد: مساله خشونت و نگاه افراطی ریشه در جای دیگری دارد،‌ اساسا در سال های اخیر کمتر شاهد تکفیر هستیم و اساسا علمای مختلف اهل سنت نیز چنین رویکردی داشتند چنانچه ابوالحسن اشعری هنگام مرگ امر کرد تا همه را جمع کردند و سپس گفت من شهادت می دهم که کسی از اهالی قبله را تکفیر نکردند.
وی ادامه داد:‌ بنابراین این مسایل مذهبی ریشه در غرب دارد چراکه غرب به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمین و مخدوش نشان دادن چهره اسلام است و می خواهد بگوید توحش ذات اسلام است، حال تصور کنید فردی که در غرب نشسته است و هیچ شناختی از اسلام ندارد اگر ویدئویی از این چنین رفتارهای خشونت بار را ببیند فکر می کند اسلام همین است.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به شکل گیری جریان وهابیت گفت: ‌در دوره سوم که انگلیس وارد کار می شود وهابیون کشتار زیادی را راه می اندازند،‌ در واقع انگلیس می داند که اگر خودش مستقیم وارد عمل شود نمی تواند کاری از پیش برد لذا وهابیت را فعال می کند و وهابیت نیز به جان مسلمین می افتد و کشتار راه می اندازد و برای تصرف شهرهای مختلف اقدام می کند، مثلا تصرف ریاض توسط وهابیون 30 سال زمان برد و زمانی که آنها می خواستند وارد طائف شوند آن قدر می کشند و خون ریزی می کنند که مردم شهر را خالی می کنند،‌ حال این مثالی از گذشته بود امروز نیز وهابیون در پاکستان و افغانستان و عراق چنین می کنند.
حجت الاسلام علیزاده موسوی در ادامه به تخریب بنای قبور حرمین عسگریین(ع) توسط وهابیون اشاره کرد و افزود: ‌اگر امروز حرمین عسگریین(ع) را تخریب می کنند فردا نیز به دنبال تخریب قبر امام بخاری می روند،‌ بنابراین این جریان ترس توامانی از شیعه و اهل سنت دارد، لذا دست های پنهان غرب وهابیون را یاری می کنند تا میان شیعه و سنی تفرقه بیندازند بنابراین یک سری جاهل را برای نیل به هدف خود بسیج کرده اند تا تفرقه بیندازند.
در بخش بعدی برنام ویدئویی از یکی از شیوخ وهابیون به نام (ملا زاده) ‌پخش شد که می گفت:‌ای اهل سنت بیدار شوید و اگرنه مغول جدید(شیعیان) می آیند و همان که در عراق شد صورت می گیرد، ‌برادران وهابی ما خواب هستند،‌ به دنیای خود فکر کنید، ‌به صندلی خود فکر کنید، ‌به قصر خود فکر کنید!
حجت الاسلام علیزاده موسوی بعد از پخش این ویدئو گفت: یکی از راهکارهای وهابیت همین است،‌برای مثال آنها انقلاب اسلامی را انقلاب شیعی می گویند تا این چنین تفرقه بیندازند.
در بخش بعدی برنامه ویدئوی دیگری پخش شد که طی آن تعارض رفتار میان دو شبکه وهابیت پخش شد که مجری شبکه اول (عقیل هاشمی) درباره (ملازاده) کارشناس یکی از شبکه های وهابی گفت: جناب ملازاده عالم جلیل القدر جهان اسلام است، ‌در بخش بعدی ویدئو ملازاده خطاب به هاشمی گفت: همین هاشمی لاشخور دعوت است،‌ دزدان دریای هستند، ‌یک مشت خائن چپاول گر،‌چهار تا خرمگس معرکه که وارد میدان شده اند، من عقیل را نصیحت می کنم که کار بدی است، ‌اختلاف ما زیاد است،‌هر بچه نااهلی که در پارچه فروشی شکست خورده آمده و دارد حرف می زند!
در ادامه حجت الاسلام علیزاده موسوی اظهار کرد: واقعیت این است که وهابیون منطق ندارند و این گونه است که می بینم پشت هیچ یک از حرف هایشان منطقی نیست و نمی دانند که برای غرب تاریخ مصرف دارند،‌مثلا عدنان عرعور الان کجاست؟

در بخش بعدی برنامه ویدئویی از قرضاوی پخش شد که پسرش نسبت به شیعه تمایل یافته است، ‌قرضاوی در بخشی از صحبت های خود در این ویدئو گفت: آیا شیعه به درجه ای رسیده است ردیه بر قرضاوی بنویسد؟
در ادامه برنامه حجت الاسلام علیزاده موسوی ابراز کرد: واقعیت آن است که وهابیت به دنبال شعله ور کردن آتش فتنه است،‌ جایی که فتنه باشد تر و خشک با هم می سوزند و اساسا هدف اصلی این شبکه های وهابی وارد کردن جریان تکفیر به کشور است.
وی در ادامه به جریان دستگری ریگی اشاره و بیان کرد: زمانی که ریگی دستگیر شد این قدر که اهل سنت خوشحال بودند شیعه خوشحال نبود، ‌این جریان و دستگری او وحدت میان شیعه و سنی را افزایش داد.
در بخش بعدی برنامه ویدئویی از دکتر شیخ سعد البریک از مبلغان مشهور وهابی پخش شد که طی سخنانی می گفت: امروز اهل سنت، شیعه می شوند،‌ای بندگان خدا به داد اهل سنت برسید!
حجت الاسلام علیزاده موسوی در پاسخ به این ویدئو خاطرنشان کرد: آیت الله سیستانی تعبیری دارند و می گویند نگویید برادران اهل سنت که بگویید خودمان،‌این تعبیر یعنی میان شیعیان و اهل سنت جدایی نیست و جریان های تکفیری در تلاش اند تا تفرقه ایجاد کنند لذا باید هوشیار بود،‌ ضمن آنکه ما الان در یک پیچ تاریخی قرار داریم و تکفیری ها با عملکرد خودشان در زاویه قرار گرفته اند و با توجه به اینکه علمای جهان اسلام امروز در برابر جریان تکفیر استاده اند لذا این فرصتی است تا حقایق بیش از گذشته بیان شود.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین