عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
پرهیز ار اجرای برنامه های موهن و دور از ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) و اسوه های عاشورا و استفاده مداحان اهل بیت (ع) از اشعار و متون پرمحتوا و مستند که پیام حماسه عاشورا را منتقل نماید.
عقیق: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم الحرام و موسم عزاداری سید و سالار شهیدان، با صدور اطلاعیه‌ای، عموم مردم رابه برگزاری باشکوه و به دور از تحریفات درمراسم عزاداری حسینی دعوت کرد.

ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در آستانه محرم سال 1434 هجری قمری اطلاعیه‌ای را صادر کرد.در این اطلاعیه آمده است:

السلام علیک یا اباعبدالله الحسین

بار دیگر عطر دل انگیز محرم در فضای زمان و مکان پیچید و خاطره جانبازی و رشادت سالار شهیدان و یاران باوفایش را در یادها زنده کرد. محرم آمد و پیام عدالت خواهی و ظلم ستیزی و ولایت محوری را در گوش جان ها طنینی دوباره افکند. سالگرد قیام اباعبدالله (ع) این بار علاوه بر یادآوری خاطره شهادت فرزند رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم با حادثه ای همراه گشته که دل شیعیان و مسلمانان جهان را به درد آورده است.

سالی که گذشت شاهد بدترین اهانت ها به بزرگترین اسوه عالم خلفت و انسانیت بودیم. هنوز چند ماهی از توهین جانگذار به ساحت مقدس امام دهم شیعیان نگذشته بود که توهینی دیگر به ساحت اسوه بزرگ اخلاق و مهربانی یعنی پیامبر خاتم حضرت محمدبن عبدلله صلی الله علیه و آله و سلم صورت گرفت و لذا مسلمین به ویژه شیعیان مراسم ماه محرم امسال را با شکوهی هرچه تمام تر برگزار خواهند نمود تا ضمن ابراز انزجار از این اقدامات موهن همواره غیرت‏مندی اسلامی و شیعی خود را به رخ عالمیان کشند.
 
ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری و عزاداری سالار شهیدان حضرت سیدالشهداء و یاران باوفایش، ضمن توصیه کلیه مومنین به برگزاری هرچه باشکوه تر مراسم در ایام محرم و صفر به ویژه دهه اول محرم توجه هموطنان عزیز و هیئات مذهبی را به رعایت نکات زیر جلب می نماید:
 
1- برگزاری مراسم عزاداری هیئات مذهبی با محوریت مسجد و اهتمام به برنامه های قرآنی و بهره مندی از مبلغین.

2- عدم تلاقی برنامه های عزاداری با اوقات نماز و سعی در برگزاری نماز جماعت اول وقت و توجه ویژه به برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا.

3- توجه بیشتر به ادعیه و زیارات و مناجات ماثوره از ائمه طاهرین (علیهم السلام) به ویژه صحیفه سجادیه در برنامه های اصلی هیئات مذهبی

4- ارتقاء کیفی برنامه ها از طریق تبیین معارف اسلامی اعم از اعتقادات، اخلاق اسلامی، احکام و سیره معصومین (علیهم السلام) و بیان تاریخچه و روش های عزاداری و توجه به امربه معروف و نهی از منکر،

5- پرهیز ار اجرای برنامه های موهن و دور از ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) و اسوه های عاشورا و استفاده مداحان اهل بیت (ع) از اشعار و متون پرمحتوا و مستند که پیام حماسه عاشورا را منتقل نماید.

6- توجه جدی به سخنان کلیدی اخیر مقام معظم رهبری پیرامون فرهنگ ایستادگی و مقاومت، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی و تبیین آن برای نسل جوان و جذب حداکثری آنان.

7- عنایت ویژه به مسئله وحدت ملی و همدلی ملی بر مبنای اسلام ناب محمدی(ص) و همچنین امر دشمن شناسی با محوریت ولی فقیه در سخنرانی ها، مداحی ها و سایر برنامه ها.

8- رعایت نظم و توجه به اطلاعیه های نیروی انتظامی جهت برپایی مطلوب و بهینه مراسم عزاداری با رعایت حقوق شهروندی.

9- توجه دادن مخاطبان به تاثیرات فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در جوامع بشری که تبلور آن در جنیش مردمی بیداری اسلامی با الگوپذیری از انقلاب اسلامی ایران نمایان است. همچنین نقش تاثیرگذاری ایران در حمایت از مردم مسلمان منطقه.
 
امید آنکه مراسم امسال بهترین حماسه تبلیغی را برای ترویج شعائر اسلامی و تقویت ایمان مذهبی و اخلاق معنوی در بین جامعه اسلامی در پی داشته باشد.


منبع: شیعه آنلاین

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین