عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۸۱۳
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۳
برگزار شد؛
همزمان با شب رحلت حضرت فاطمه معصومه(س)، مراسم با شكوهي از سوي بعثه مقام معظم رهبري در مدينه منوره با حضور زائران ايراني برگزار شد.

عقیق:مراسم سوگواري و عزاداري شهادت حضرت فاطمه معصومه_(س) با حضور زائران قمي و در هتل صافي الياس شهر مدينه برگزار شد و زائران عمره گزار در اين شب به سوگواري و عزاداري بانوي كريمه اهل بيت(ع) پرداختند.
حجت‌الاسلام ذاكري از فضلاي حوزه علميه در اين مراسم به ذكر مناقب و فضايل آن حضرت پرداخت و از زائران ايراني خواست كه ايشان را الگوي عملي خود قرار دهند و به پيروي از مكتب اهل بيت(ع) بپردازند.
وي ضمن بيان برخي احاديث در فضيلت زيارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در قم گفت: حضرت امام صادق(ع)مي‌فرمايد، خداوند حرمي دارد كه مكه است پيامبر حرمي دارد و آن مدينه است و حضرت علي(ع) حرمي دارد و آن كوفه است و قم كوفه كوچك است كه از
۸ درب بهشت سه درب آن به قم باز مي‌شود - زني از فرزندان من در قم از دنيا مي‌رود كه اسمش فاطمه دختر موسي(ع) است و به شفاعت او همه شيعيان من وارد بهشت مي‌شوند.
اين سخنران تصريح كرد: امام صادق(ع) مي‌فرمايد، كسي كه آل حضرت را زيارت كند در حالي كه آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد به بهشت مي‌رود.
شايان ذكر است، حضرت معصومه(س) در اول سال
۱۷۳ هجري قمري در مدينه چشم به جهان گشود. نام شريف آن بزرگوار فاطمه و مشهورترين لقب آن حضرت، «معصومه» است.
پدرش امام هفتم شيعيان حضرت موسي بن جعفر(ع) و مادرش حضرت نجمه بود كه به علت پاكي و طهارت نفس به او طاهره مي‌گفتند.
حضرت معصومه(س) در
۲۸ سالگي و به نقلي در روز دهم ربيع الثاني سال ۲۰۱ هجري قمري در قم به شهادت رسيد كه امروز بارگاه ملكوتي و مرقد مطهرش همچون خورشيدي در قلب شهرستان قم مي‌درخشد و همواره فيض بخش و نورافشان دل‌ها و جان‌هاي تشنه معارف حقاني است.

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین