عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۲
هيأت امام رضا (ع) با توجه به حضور ۵۰۰ نفر از ايرانيان براي كمك به ستاد بازسازي عتبات عاليات در خباطه نجف اشرف تشكيل شد.

عقیق:با توجه به حضور نزديك به ۵۰۰ نفر از ايرانيان در نجف اشرف براي كمك به ستاد بازسازي عتبات عاليات و پتانسيل مناسب در بين اين افراد و لزوم انجام امور فرهنگي، بعثه مقام معظم رهبري را بر آن داشت تا به برنامه ريزي فرهنگي در اين زمينه بپردازد.
در اين راستا با شروع ايام الله دهه فجر و با كمك اعضاي ستاد بازسازي عتبات، هياتي مزين به نام مبارك امام رضا (ع) تشكيل شد كه دعاي توسل، سخنراني، مداحي و خاطره‌گويي بخشي از برنامه‌هاي آن است.
در نخستين شب مراسم‌هاي اين هيأت كه به عنوان شبي با شهدا نام نهاده شده بود، حجت‌الاسلام فلاح تهراني به عنوان سخنران با اشاره به حديثي از امام علي (ع) مبني بر اهميت مقام شهادت به رمز موفقيت شهدا پرداخت.
اين استاد و پژوهشگر حوزوي گفت: شهدا پروژه‌هاي قابل تكرارند و ما هم مي‌توانيم به مقامات ايشان دست يابيم اما لازمه آن قدم نهادن بر همان مسيري است كه شهدا پيمودند.
وي با اشاره به خاطره اي از شهدا به يكي از اين رموز پرداخت و افزود: از جمله رموز موفقيت شهدا باور به مرگ و گذر از اين دنياست؛ شهدا باور داشتن براي زندگي اين دنيا نيامده‌اند، آمده‌اند تا بروند.
در ادامه اين مراسم نيز حاج علي مالكي نژاد از رزمندگان دفاع مقدس و مداح اهل بيت (ع) به خاطره گويي، مدح اميرمؤمنان (ع) و شهدا پرداخت.






منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مرتضوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۶
0
3
کاش ما هم با حاج علی آقا میرفتیم عتبات
واقعا با حاجی بودن صفا داره
خدا حفظش کنه
پاسخ ها
hosseini
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
آره به خدا... با حاجی بودن صفا داره
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین