عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۷۶۲
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۸
«يسنا» نوروزي دختر كوچولوي ايراني است كه اين روزها به همراه پدر و مادر خود مهمان خانه خداست و تبديل به سوژه اي براي عكاسان و نكته بينان شده است.

عقیق: زائران فراواني هرساله از كشورهاي مختلف با فرهنگ‌هاي گوناگون به سرزمين وحي مشرف مي‌شوند و هركدام به نوعي زبان گوياي فرهنگ و سنت‌هاي وطن خويش و سفيران كشور خود هستند.
در اين ميان حضور كودكان كه به همراه خانواده‌هاي خود به مهماني خانه خدا مي‌آيند قابل توجه و صحنه هايي كه خلق مي‌كنند زيبا و ماندگار است و البته گاهي درس‌هاي بزرگي به بزرگترها مي‌دهند.
يكي از زائران كوچولوي خانه خدا «يسنا نوروزي» حاجيه كوچولوي اين سفر از تهران است كه به همراه خانواده خود يكي از بهترين سفرهاي عمرش را تجربه مي‌كند.
او هنوز شايد نمي‌داند كجا آمده است و دعوت شده چه كسي است اما او كاري بزرگ كرده كه به گفته مادرش در مدت حضورشان در ميان زائران كشورهاي مختلف بارها با سوال آنان مواجه شده كه پرسيده اند «از كدام كشور هستيد»؟ و خواسته اند تا با «يسنا» عكس بگيرند.
اما «يسنا» چه كرده كه براي زائران ايراني و غير ايراني در سرزمين وحي مهم شده است. او همانند يك بانوي بزرگسال كه به سن تكليف رسيده باشد «حجاب» كامل دارد كه در كنار ظاهر شيرينش باعث توجه زائران شده و افتخاري براي ايران و شيعه است به طوريكه هركس او را مي‌بيند دوست دارد يك عكس يادگاري از «يسنا» به عنوان نماد حجاب برتر بانوي مسلمان داشته باشد.
اميد است تك تك دختران ايراني وقتي توفيق تشرف در سرزمين وحي را پيدا مي‌كنند كه به نوعي صحنه اي براي امتياز دادن سايرين به ما ايراني هاست هركدام «يسنايي» دگر باشند. كه اين، مورد رضايت خداوند متعال و اولياء الهي و در راس آنها حضرت فاطمه زهرا(س) الگوي حجاب و عفاف بانوي مسلمان است.
 در حاشيه برنامه جشن ميلاد امام حسن عسكري(ع) «يسنا» را در ميان انبوهي از زائران يافتيم كه براي عكس گرفتن با او صف كشيده بودند و او با وقار و رفتاري همچون رفتار بزرگترها از خود نشان مي‌داد و به هرشكلي پيشنهاد مي‌دادند برايشان مي‌ايستاد تا عكس بگيرند.
عكس‌هاي «يسنا» كوچولو را در ادامه ببينيد.










211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین