عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
فرماندار گچساران:
هیئت‌های عزاداری می‌توانند به منظور برگزاری جلسات و یا اجرای برنامه‌ها و مراسمات خود از سالن ادارات و نهادهای گچساران استفاده کنند.

نشست هم‌اندیشی پیر غلامان، مداحان، ذاکران اهل بیت(ع) و مسئولان هیئت‌های مذهبی گچساران با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، امام جمعه گچساران و جمعی از مسئولان ادارات و نهادهای این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

* بایدها و نبایدهای مداحی بر اساس فرمایشات رهبری رعایت شود

فرماندار گچساران در این جلسه اظهار کرد: ماه محرم یک فرصت مهم برای انتقال فرهنگ اسلامی و دینی به ویژه به نسل جوان و نوجوان است.

محمد شفیعی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی گچساران در استای فعالیت هرچه بهتر خود در ماه محرم باید برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشند، یادآور شد: به طور قطع در انجام هر کاری با برخی مشکلات مواجه می‌شویم که لازم است با دوراندیشی و درایت، مشکلات را به حداقل برسانیم.

وی از مداحان خواست تا باید و نبایدهای مداحی را براساس فرمایشات مقام معظم رهبری رعایت کرده و در راستای جذب هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان به هیئت‌های خود تلاش کنند.

شفیعی مردم صد درصد شیعه گچساران و استان کهگیلویه و بویراحمد و برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در این فضای شیعی را نعمت بزرگی دانست و بر لزوم استفاده از این فرصت مطلوب تأکید کرد.

وی بیان کرد: نبود مکان برای دفتر کانون مداحان گچساران یکی از مشکلات مطرح‌ شده توسط مداحان و مسئولان هیئت‌های مذهبی این شهرستان است.

* تجلیل از پیرغلامان و مداحان فعال گچساران در دهه آخر صفر

فرماندار گچساران با بیان اینکه سالن اجتماعات ادارات و نهادهای این شهرستان در ساعت‌های اداری و غیر اداری در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرد، یادآور شد: برگزاری برنامه‌های مذهبی و فرهنگی هیچ مشکلی در روند امور ادارات و نهادها ایجاد نمی‌کند و به طور قطع همه رؤسا، مدیران و مسئولان گچساران از این طرح استقبال ویژه می‌کنند.

شفیعی با اشاره به اینکه پوشش خبری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد از برنامه‌های ماه محرم به نحو مطلوب‌تری نسبت به گذشته انجام خواهد شد، افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده عزاداری‌های هیئت‌های گچساران در شب‌های محرم با کیفیت و کمیت بهتری پوشش و انعکاس خبری داده می‌شود.

وی با اشاره به آمار ارائه شده مبنی بر فعالیت 238 هیئت مذهبی در نقاط شهری و روستایی گچساران تصریح کرد: فعالیت این تعداد هیئت نشانگر توجه ویژه و عشق و ارادت مردم این شهرستان نسبت به اهل بیت (ع) است.

شفیعی در پایان از برگزاری همایشی به منظور تجلیل از پیرغلامان و مداحان فعال گچساران در دهه آخر ماه صفر خبر داد.

وی افزود: در این همایش و تجمع، از مسئولان هیئت‌های مذهبی، مداحان، ذاکران اهل بیت (ع) و پیرغلامان گچساران به منظور تبادل نظر و هم‌اندیشی برای بررسی و ارزیابی فعالیت هیئت‌ها در ماه محرم امسال و ارائه راهکارها برای بهتر برگزار کردن مراسمات عزاداری در سال‌های آینده دعوت می‌شود.


منبع: خبرگزاری فارس

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین