عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۷۰۶
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
این قاری قرآن طوری در مسابقات درخشید که پادشاه وقت عربستان را به وجد آورد تا جایی که علاوه بر جایزه مادی اجازه داد یک ساعت داخل کعبه به راز و نیاز بپردازد؛ او نخستین و خردسال‌ترین قاری ایرانی بود که وارد کعبه می‌شد.
عقیق: «حامد شاکرنژاد» سال 1362 در خانواده‌ای مذهبی و قرآنی در مشهد مقدس پا به عرصه وجود نهاد. از دوران کودکی به واسطه پدرش که از اساتید قرآن مشهد است در مسیر حرکت به سوی فعالیت‌های قرآنی قرار گرفت.

این قاری کشورمان در پنج سالگی با شرکت در جلسات قرآن و تقلید از سبک استاد مصطفی اسماعیل در محافل قرآنی مشهد درخشید.

وی پس از اجرای برنامه‌های متعدد در محضر رهبر معظم انقلاب و کسب مقام نخست در مسابقات مختلف کشوری، در سن 11 سالگی برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن به عربستان اعزام شد، مسابقاتی که مخصوص بزرگسالان و ملاک شرکت در آن حفظ بودن 5 جزء از قرآن بود؛ این قاری قرآن طوری در این مسابقات درخشید که پادشاه وقت عربستان را به وجد آورد تا جایی که علاوه بر جایزه مادی اجازه داد حامد یک ساعت در خانه کعبه به راز و نیاز بپردازد؛ او نخستین و خردسال‌ترین قاری ایرانی بود که وارد خانه خدا می‌شد.

حزن در تلاوت، تطابق لحن با مفاهیم و معانی آیات قرآن، قدرت و رسایی صوت، تحریرهای بدیع، لطیف، و گاه پیچیده  از ویژگی‌های خاص تلاوت این قاری برجسته کشورمان است که آنها را با تکیه بر نورانیت قرآن کریم و استعدادی که خداوند در وجودش نهاده است از ستارگان آسمان تلاوت قرآن کریم  همچون «محمد رفعت»، «مصطفی اسماعیل»، «شحات انور» و دیگر اساتید مصری آموخته است.

در ادامه فرازی از تلاوت زیبا و حزن‌انگیز آیات 1 تا 5 سوره مبارکه «ضحی» با صدای استاد حامد شاکرنژاد قاری بین‌المللی کشورمان، کاری از گروه تلاوت شبکه قرآن و معارف سیما تقدیم مخاطبان می‌شود.


دریافت


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین