عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
امام جمعه موقت ملایر :
دین اسلام بر پایه عدل و نظم الهی استوار است و پیامبر گرامی اسلام برای برقراری عدالت از سوی خدا برگزیده شد، اما عده‌ای از همان ابتدا با عدالت مشکل داشته و با سلطه و ظلم می‌خواستند بر مردم حکومت کنند.

حجت الاسلام سید حسن فاضلیان در همایش پیرغلامان در ملایر با اشاره به رشادت‌ها و فداکاری امام حسین (ع) در حادثه عاشورا، اظهار داشت: خون پاک امام حسین(ع) و یاران وفادارش باعث استواری پایه‌های دین اسلام شد.

وی با اشاره به وقایع دهه آخر ذی الحجه در اسلام عنوان داشت: دین اسلام بر پایه عدل و نظم الهی استوار است و پیامبر گرامی اسلام برای برقراری عدالت از سوی خدا برگزیده شد، اما عده‌ای از همان ابتدا با عدالت مشکل داشته و با سلطه و ظلم می‌خواستند بر مردم حکومت کنند.

وی با تاکید بر اینکه این ظلم و ستم از زمان پیامبر بوده و امروز نیز ادامه دارد و با ظهور امام عصر (عج) به پایان می رسد، اظهار داشت: در زمان امام حسین (ع) نیز عده‌ای تاب تحمل عدالت را نداشتند در نتیجه به جنگ با ایشان و یاران وفادارشان رفتند و حادثه عاشورا در تاریخ ماندگار شد.

وی با اشاره به جان نثاریهای یاران امام حسین(ع) گفت: خون پاک امام حسین (ع) در راه اسلام و برای احیای عدالت و امر به معروف و نهی از منکر به زمین ریخته شد.

وی افزود: امروز فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) در همه دنیا اشاعه یافته و در حال گسترش است و پیرغلامان در کشورهای مختلف اسلامی به ویژه ایران نقش بزرگی در ترویج این مکتب دارند.

امام جمعه موقت ملایر پیرغلامان را ارادتمندان به امام حسین (ع) و اهل بیت برشمرد و افزود: پیرغلامان باید نسل جوان را بیشتر با سیدالشهدا(ع) آشنا کنند.

وی بیداری اسلامی امروز دنیا را نیز برگرفته از مکتب عدالت‌خواهی و امام حسین (ع)برشمرد و گفت: دنیای استکبار به دلیل ترس از اسلام برای منحرف کردن این قیام‌ها و حرکت‌های مردمی تلاش می‌کند اما در این راستا ناموفق است چرا که هر کس در مقابل دین خدا بایستد، نابود می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر ملایر نیز گفت: این همایش برای پنجمین سال در ملایر برگزار شده و هدف از آن آشنایی بیشتر مردم با مکتب عاشورا و اهداف امام حسین (ع)و ایجاد انگیزه‌های مذهبی در جامعه است.

رضا زنگنه افزود: پیرغلامان اهداف و مصیبت‌های وارده شده به اهل بیت امام حسین (ع) را با ذکر مصیبت بازگو می‌کنند و فضای جامعه را عطری معنوی می‌بخشند.

زنگنه گفت: در این راستا تکریم پیرغلامان و نوغلامان امام حسین(ع) امری پسندیده در راستای تشویق و ترغیب بیشتر جوانان دارای استعداد در این زمینه است.


منبع: خبرگزاری مهر

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین