عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۶۵۰
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
یکی از مکان‌هایی که در کربلا مورد زیارت زوار قرار می‌گیرد، مقام صاحب‌زمان(عج) است که در حاشیه نهر معروف به نهر حسینی و در فاصله کمی از حرم مطهر امام حسین(ع) قرار دارد.
عقیق: یکی از دلایل زیارت مقام صاحب‌الزمان(عج) در کربلا، منسوب بودن آن به حضرت حجت(ع) است و مردم به همین خاطر در آن نماز می‌خوانند.

حجت‌الاسلام سید احمد حسینی‌شریف که از سال‌های 1385 تا 1388 مسئولیت بعثه مقام معظم رهبری در مکه مکرمه و مدینه منوره را بر عهده‌ داشته است، درباره سندیت این مکان می‌گوید: از دیگر اماکن زیارتی که زائران به طور رسمی زیارت می‌کنند، مقام امام زمان(عج) در کربلای معلا و چند محل دیگر است که اینها سندیت تاریخی ندارد از جمله مقام امام صادق(ع)، آنچه مسلم است، این است که امام صادق(ع) به کربلا مشرف شده‌اند ولی اینکه ایشان در این باغ سکونت داشته باشد، سندیت ندارد.

وی ادامه می‌دهد: همچنین مقام علی اکبر و مقام علی اصغر و نهر الحسین که استناد محکمی که این حوادث در این مناطق اتفاق افتاده وجود ندارد، بنابراین به زائران و مداحان توصیه می‌کنیم که وقت محدود زیارتی خود را صرف بازدید از این اماکن نکنند.

مسلماً زیارت مکان‌های منتسب به ائمه اطهار(ع)، ‌صرف نظر از سندیت آن از این جهت اهمیت دارد که یادآور مصائب اهل بیت(ع) است و موجب تقویت قلوب مؤمنین می‌شود، به همین دلیل از نظر فقهی نیز بدون اشکال است.

در ادامه تصاویری از تکمیل 95درصد مراحل بازسازی مقام صاحب‌الزمان(عج) را در کربلای معلی مشاهده می‌کنید:



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین