عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۶۴۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۳
در آستانه میلاد حضرت امام حسن عسکری علیه السلام، اعضای بعثه مقام معظم رهبری و مسؤولان فرهنگی هتل‌های مکه با حضور در مسجد حدیبیه به نیابت از پدر امام زمان محرم شده و اعمال عمره مفرده را به جای آوردند.

عقیق: بعد از ظهر روز گذشته 18 بهمن ماه مصادف با شب ولادت امام حسن عسکری علیه السلام و در آستانه 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از اعضای بعثه و مسوولان فرهنگی هتل‌های مکه مکرمه که خدمتگزار زائران خانه خدا هستند با حضور در مسجد حدیبیه به نیابت از امام عسکری علیه السلام و امام راحل احرام بسته و مجددا اعمال عمره مفرده را انجام دادند.

این کاروان در قالب زیارت دوره به سرپرستی حجت الاسلام عسکری، کارشناس مسوول فرهنگی بعثه در مکه مکرمه از مقابل هتل دار هادی در منطقه عزیزیه یا همان«حوض البقر» با توضیحات جامع ایشان حرکت خود را شروع کرد که در طول مسیر تمامی اطلاعات مورد نیاز درباره اماکن، مساجد و مناطق مهم و تاریخی صدر اسلام به این گروه داده شد.

کاروان مسوولان فرهنگی هتل‌های مکه مکرمه سپس در قبرستان ابوطالب محل دفن حضرت خدیجه سلام الله علیها و اجداد رسول مکرم اسلام(ص) حضور یافته و در داخل این قبرستان بر سر قبور آن بزرگوراران زیارتنامه قرائت کردند و در این مکان نیز حجت الاسلام عسکری تمام روایات و اطلاعات مربوط به این قبرستان و شخصیت‌های مدفون در آن را برای اعضای گروه شرح داد.

در ادامه، گروه مسوولان فرهنگی هتل‌های مکه مکرمه با توضیحاتی که در طول مسیر از سوی کارشناس مسوول فرهنگی بعثه در اختیارشان قرار داده می‌شد به سمت مسجد حدیبیه واقع در 13 کیلومتری غرب شهر مکه حرکت کردند که یکی از میقات‌های عمره مفرده زائران خانه خدا است.

گروه کاروان مسوولان فرهنگی و اعضای بعثه مقام معظم رهبری در غروب روز جمعه که متعلق به امام عصر (عج) است، در مسجدی که محل انعقاد پیمان نامه صلح حدیبیه رسول خدا صل الله علیه وآله با کفار قریش بوده حضور یافتند.

تلاقی دو اتفاق مهم یعنی غروب روز جمعه و دیگر حضور در شب ولادت امام حسن عسکری علیه السلام در مسجد حدیبیه یکی از نکات جالب توجه و کمتر تکرار شونده این اقدام بود که اعضای بعثه و مسؤولان فرهنگی هتل‌های مکه مکرمه فرصت را برای احرامی مجدد، غنیمت شمردند.

اعضای این کاروان ابتدا به نیابت از ظم پدر امام زمان (عج) و سلامتی آن حضرت و سایر نیات خود در مسجد حدیبیه احرام بسته و با قرائت دعای فرج امام عصر و ذکر تلبیه به سمت مکه و بیت الله الحرام حرکت کردند تا اعمال عمره مفرده را در چنین شب عزیزی انجام دهند.

 

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین