عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
حجت الاسلام پناهیان و سید مهدی میرداماد، سید مجید بنی فاطمه و حاج مهدی سلحشور در حسینیه شهدای بسیج
امام حسن عسگری(ع) کار و اقداماتی کرد که ما به یک امام چهار الی پنچ ساله ایمان بیاوریم. آن هم همراه با غیبت های کوتاه و طولانی. حضرت عیسی ابن مریم در گهواره به مقام پیامبری رسید و شروع به حرف زدن کرد.

سید مجید بنی فاطمهمداحی حاج سید مهدی میرداماد، سید مجید بنی فاطمه و حاج مهدی سلحشور

عقیق: شب میلاد امام حسن عسگری(ع) در حسینیه شهدای بسیج با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان و مولودی خوانی حاج سید مهدی میرداماد، سید مجید بنی فاطمه و حاج مهدی سلحشور برگزار شد.


 نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان؛

 -شما باید خودتان تشخیص بدهید که چگونه راه خودتان را پیدا کنید. خوب وقتی امام بالای سر آدم نباشد، اولین کاری که باید بکنیم این است که عالم خوب را از عالم بد تشخیص بدهیم. لذا این انتخاب کار سختی است. در این راستا شاید کسی از خودش بپرسد که آقا ما که چنین سوادی را نداریم و معلومات زیادی در این رابطه نداریم؟ دیدیم این آقا ظاهر الصلاح است و خوب است. حتی ممکن است بگوییم این آقا چون سید هستند ما احترام گذاشتیم و پیروی کردیم.

 -بردار امام حسن عسگری (ع) در سن خرد سالگی با امام زمان (عج) نماز می خواند. زمان شهادت امام حسن عسگری (ع) همه می گفتند برادرشان جعفر جای ایشان امام است و این شد که حضرت خودشان را معرفی کردند. در این حین غلامی بود که از در وارد شد و به آنها گفت این سئوالات شماست و این جوابش است. امام شما حضرت مهدی (عج) است. ولی جعفر می گفت کس دیگری نیست، من امام هستم و آنها قبول نمی کردند. آنها از جعفر پرسیدند که می دانی در کیسه هایمان چه داریم گفت: عجیب است مردم از من انتظار علم غیب دارند. من گفتم امام زمان شما هستم نگفتم علم غیب دارم. مردم گفتند که این یکی از حداقل هایی است که باید یک امام داشته باشد. بعد آن غلام که بعد از این صحبتها وارد شده بود گفت آن امامی مرا فرستاده که می داند در کیسه شما چیست.

 -امام حسن عسگری(ع) کار و اقداماتی کرد که ما به یک امام چهار الی پنچ ساله ایمان بیاوریم. آن هم همراه با غیبت های کوتاه و طولانی. حضرت عیسی ابن مریم در گهواره به مقام پیامبری رسید و شروع به حرف زدن کرد. حال که امام زمان(ع) چهار الی پنچ ساله بودند که به امامت رسیدند.  


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین