عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۵۸۳
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۲
يكي از دغدغه‌هاي كه زائران عزيز در سفر به سرزمين وحي دارند اين است كه چگونه مي‌شود از فرصت اندك بهترين بهره را برد كه يكي از كارشناسان مذهبي شركت در پنج وعده نماز حرم نبوي و مكي را بهترين زمان براي دعا و مناجات به زائران توصيه مي‌كند.

عقیق:حجت‌الاسلام موسي قرباني، نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي كه اين روزها در سرزمين وحي به سر مي‌برد به برخي تجربيات خود درباره نحوه استفاده بهتر از سفر عمره پرداخت و توجه زائران را به اين نكات ضروري خواند.
وي افزود: گاهي برخي با اينكه بارها تجربه سفر به عمره را دارند اما از اين سفر به خوبي و به درستي بهره نمي‌گيرند و با گذشت زمان و پايان يافتن سفر حسرت آن را در دل حفظ مي‌كنند.
اين كارشناس مذهبي ادامه داد: به نظر مي‌رسد زائران عزيز به خصوص كساني كه براي نخستين بار به اين سفر مي‌ايند بايد مديريت زمان داشته باشند و زمان‌هاي خود را مديريت كنند كه چه زمان در حرم و مناجات بپردازند و چه زمان‌ها را به ساير فعاليت‌هايشان اختصاص دهند.
وي با بيان اينكه بنده مخالف خريد و سوغات زائران نيستم، اظهار كرد: زائران عزيز بايد توجه داشته باشند كه با چه هدفي به اين سرزمين آمده‌اند و چگونه بايد از اين فرصت بهره بگيرند؟ بنابراين حضور در مسجدالنبي و قبور ائمه بقيع عليهم السلام براي زائران بايد در اولويت قرار گيرد.
آقاي قرباني گفت: براساس تجربه‌اي كه خود بنده در اين زمينه داشتم و همچنين طبق روايات تصريح شده در اين زمينه زائراني كه در شهر مدينه منوره هستند حتما برنامه‌ريزي خود را به گونه‌اي انجام دهند كه در پنج وعده نماز جماعت به مسجدالنبي بروند و نمازهاي خود را به جماعت بخوانند زيرا يكي از بهترين فضيلت‌ها حضور در نماز جماعت مسجدالنبي و اقامه نماز در اين مكان مقدس است.
وي با انتقاد از بي‌برنامگي برخي از زائران گفت: متاسفانه گاهي مشاهده شده است كه برخي زائران از ابتداي شب تا صبح در حرم نبوي حضور مي‌يابند و در زمان‌هاي نماز به اين مكان مقدس نمي‌روند كه اين خسران است.
اين كارشناس مذهبي تصريح كرد: از اين عزيزان مي‌خواهم كه قدر اين فرصت‌ها را بدانند و حتما از آن به خوبي بهره بگيرند نگذارند اين فرصت مغتنم براحتي از دست برود. بدانيد در مدينه منوره شما نزديك‌ترين راه‌ها را به حرم نبوي داريد زيرا بيشترين فضيلت را در اقامه نماز در اين مكان مقدس داريم.
وي افزود: زائران عزيز تاكيد مي‌كنم عبادت و راز و نياز با خدا را در وعده‌هاي پنج گانه نماز از دست ندهيد و حتما در اين مدت حضور به اين مكان مقدس برويد و به عبادت بپردازيد.
اين نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: حتي اين برنامه‌ريزي زائران در مكه مكرمه هم مي‌تواند ادامه داشته باشد؛ اما با توجه به دوري اقامتگاه‌هاي زائران عزيز در مكه مكرمه، توصيه مي‌شود اين عزيزان در نماز صبح، ظهر و مغرب، حتما نيم ساعت قبل از اقامه نماز به مسجدالحرام بروند و به عبادت بپردازند و پس از اقامه نماز جماعت به اقامتگاه‌هاي خود برگردند.
وي يادآور شد: البته توصيه مي‌شود كه زائران عزيز در مكه مكرمه پس از اقامه نماز مغرب در مسجدالحرام بمانند و تا نماز عشاء به قرائت قرآن كريم بپردازند و پس از اقامه نماز، آنگاه به محل اقامت خود بروند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین