عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۵
سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و مداحی حاج حسین سازور در حسینیه جماران
نزد خدای متعال جایگاهی است که انسان به آن جایگاه نائل نخواهد شد الا با دعا، اگر بنده ای دهانش را بست و دعا نکرد به آن جایگاه نمی رسد.
سازور

عقیق: مراسم دعای کمیل هیئت رزمندگان اسلام در حسینیه جماران با سخنرانی حجت الاسلام میرباقری و مناجات خوانی حاج حسین سازور برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام میرباقری؛

*در شب های جمعه منادی صدا می زند آیا توبه کننده ای هست که بیاید من توبه او را بپذیرم؟

*در آیه 77 سوره ی مبارکه فرقان می فرماید: ای پیغمبر به مردم بگو خدا چه اعتنایی به شما داشت اگر دعاهای شما نبود، یعنی آنچه باعث شده خدا به مردم عنایت کند دعاهای آنهاست، از این آیه استفاده می شود که اگر فردی دعا نکرد از لطف توجه و مرحمت خداوند محروم  میشود.

*معصوم می فرماید: نزد خدای متعال جایگاهی است که انسان به آن جایگاه نائل نخواهد شد الا با دعا، اگر بنده ای دهانش را بست و دعا نکرد به آن جایگاه نمی رسد.

*پیامبر فرمود: در قیامت دو نفر وارد بهشت می شوند که اعمالشان به اندازه هم است ولی یکی از آنها می بیند رفیق او که اعمال صالح او هم اندازه بوده است بالاتر است، سوال می کند خدایا چرا او را بالاتر بردی؟ خداوند پاسخ میدهد او از من سوال کرد و درخواست کرد ولی تو از من چیزی نخواستی، اگر تو نیز دعا میکردی به تو داده داده می شد.

*فردی از امام باقر پرسید چه عبادتی انجام دهیم از همه بهتر است؟ حضرت فرمودند: در نزد خداوند بلند مرتبه هیچ عبادتی بالاتر و برتر از مسئلت کردن از خداوند نیست.

*یکی از اسراری که اینقدر مقام دعا کردن را بالا می برد این است که در دعا، اظهار ذلت و خشوع همراه با اظهار فقر شده است، این اظهار فقری که نسبت به خدا میکنی همراه با چیزی خواستن تو را به خدا نزدیک تر می کند، چون این دعا باعث می شود انسان خودش را همیشه محتاج به خدا بداند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین