عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۵۴۴
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
مدیر پروژه دانشنامه امام مهدی (عج) پژوهشکده علوم و معارف حدیث:
مدیر پروژه دانشنامه امام مهدی (عج) پژوهشکده علوم و معارف حدیث موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از انتشار دانشنامه امام مهدی(عج) بهار 93 خبر داد.

عقیق: سید روح‌الله سید‌طبایی در قم با بیان اینکه حوزه سیره و زندگی اهل بیت(ع) یکی از فعالیت‌های موسسه دارالحدیث است، اظهار کرد: تدوین دانشنامه امام حسین(ع) از جمله کارهایی بوده که به همت موسسه دارالحدیث انجام شده و به چاپ رسیده است.

وی با بیان اینکه دانشنامه امام مهدی(عج) دارای متن عربی و ترجمه فارسی است گفت: روایت‌هایی که در این مجموعه بیان شده، دارای سند است و از منابع کهن و معتبر تاریخی و روایی و تفسیر در این مجموعه بهره برده شده است.

مدیر پروژه دانشنامه امام مهدی(عج) پژوهشکده علوم و معارف حدیث موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه تحلیل‌های موجود در این زمینه در 14 بخش تقسیم شده است گفت: امام مهدی(عج) در پرتو ادله کلی یکی از این بخش‌هاست و کسانی که تمایل به شناسایی امام دارند می‌توانند این بخش را مطالعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش دوم در مورد زندگی امام مهدی(عج) است که زندگی‌نامه در قالب پدر، مادر، ولادت، نام و کنیه حضرت در این بخش مطرح می‌شود و در بخش سوم مطالبی در زمینه غیبت امام زمان، پیشگویی غیبت و زمینه‌سازی اهل بیت(ع) برای غیبت در این فصل تببین می‌شود.

طبایی عنوان داشت: سفیران امام مهدی(عج)، وکلا و نائبان دروغین در بخشی از این کتاب بررسی و ارزیابی می‌شود و در بخش دیگر مکاتباتی که بین امام و افراد رد و بدل شده، مطرح می‌شود.

وی امام مهدی(عج) و کرامات حضرت را از بخش‌های دیگر دانشنامه امام مهدی(عج) ذکر کرد و افزود: وظایف مردم در دوران غیبت و اهمیت دعا برای تعجیل حضرت در این فصل بررسی شده و در بخشی دیگر دعای اهل بیت(ع) برای امام زمان(عج) تبیین می‌شود.

مدیر پروژه دانشنامه امام مهدی(عج) پژوهشکده علوم و معارف حدیث خاطرنشان کرد:‌ زیارت‌های حضرت و علایم و نشانه‌های ظهور مانند نشانه‌های حتمی و غیرحتمی و مسئله رجعت، زمان قیام امام مهدی(عج) و مکان قیام و یاران حضرت از مطالب دیگر مطرح شده در فصول این کتاب است.

وی حکومت امام مهدی(عج) را یکی از عناوین فصول دیگر این کتاب ذکر کرد و افزود: سیاست‌های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و قضایی حضرت در این فصل بررسی می‌شود و شعر مهدوی نمونه و اشعار فارسی و عربی در بخشی دیگر تبیین شده است.

طبایی خاطرنشان کرد: دانشنامه امام مهدی(عج) یکی از فعالیت‌های موسسه دارالحدیث در مورد امام زمان(عج) است که از 10 سال گذشته این کار شروع شده تا فصل بهار سال آینده منتشر می‌شود.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین