عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
دوره‌هاي آموزشي مكه‌شناسي كه به همت دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري هر روز در 30 هتل مكه مكرمه برگزار مي شود كه با رضايت عمره‌گزاران ايراني همراه بوده است.

عقیق:دوره‌هاي آموزشي مكه‌شناسي به همت دفتر نمايندگي بعثه مقام معظم رهبري هر روز براي زائران ايراني در 30 هتل مكه مكرمه برگزار مي شود.
اين جلسات كه با حضور كارشناسان متخصص و كار كشته بعثه مقام معظم رهبري براي زائران ايراني حاضر در سرزمين وحي در دو نوبت عصر و شب برگزار مي شود با استقبال بسيار خوب زائران روبرو شده است كه تعدادي از آنها در گفت وگويي خواستار افزايش تعداد اين جلسات در طول مدت اقامت خود در مكه مكرمه شدند.
در جلسه ای با روايتگري و سخنراني حجت الاسلام والمسلمين عسكري كارشناس مسوول فرهنگي دفتر بعثه در مكه و با حضور و استقبال انبوه زائران ايراني در هتل جراند اصيل اين شهر برگزار شد.
وي كه با كمك رايانه و ويدئو پروژكتور براي زائران روايتگري تاريخ مكه، بيت خدا و ساير اماكن مقدس اين شهر را به صورت بسيار زيبا و مسلط بيان مي كرد، گفت: زائران اين سرزمين بايد قدر خود را بدانند چه را كه خداوند مي فرمايد"كعبه اولين خانه اي است كه بر روي زمين بنا كردم، پس خانه كعبه خانه با اهميتي است كه بايد قدر حضور در اين مكان مقدس را بدانيم.
كارشناس فرهنگي بعثه در مكه، بيان داشت: در اطراف و دور خانه كعبه چند پيامبر الهي مدفون هستند و اين مكان مملو از انبياء الهي است پس بدانيد كجا قدم مي گذاريد و كجا آمده ايد.
حجت الاسلام عسكري با بيان اين كه پاهايي كه در اين مكان گذاشته مي شود ديگر نبايد به هر جايي وارد شود، گفت: چشم هايي كه به خانه خدا نگاه مي كند ديگر نبايد به هرچيزي نگاه كند.
وي همچنين با اشاره به اين مطلب كه اولين پرده دار كعبه همسر حضرت ابراهيم(ع) بودند، تصريح كرد: كعبه چون حرمت دارد و محترم است پرده و پوشش دارد بانوي مسلمان هم چون محترم و عزيز است بايد پوشيده باشد تا از چشم نامحرمان در امان باشد و بداند چادر و پوشش به خاطر حرمت والاي بانوي مسلمان است.
كارشناس مسوول فرهنگي بعثه در مكه در پايان تاكيد كرد:چادر ارثيه مادرمان حضرت زهرا(س) است اين چادر احترام دارد و بايد با احترام پوشيده شود و مبادا طوري رفتار شود كه چادر سركردن شما باعث سبك شدن آن شود.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین